Projectmanager Herinrichting IT- en applicatielandschap

Nieuw

Functie omschrijving

Cure wenst voor de herinrichting van haar IT- en applicatielandschap een projectmanager te selecteren, die ervaring heeft met het gelijktijdig aansturen van meerdere ICT-projecten. Naast projectplanning en -sturing wordt van de projectmanager kennis van / ervaring in de afvalbranche verwacht, een informerende rol richting het MT met betrekking tot automatisering, digitalisering en procesoptimalisaties, en een adviserende rol met betrekking tot de bijbehorende optimalisatie van bedrijfsonderdelen. In het geval van overschrijdingen van het budget of van tijd, buiten de marges, moet de projectmanager terug naar de opdrachtgever. De projectmanager bepaalt de inrichting van de projectorganisaties en is verantwoordelijk voor het resultaat en de doorlooptijd, de kwaliteit en het budget.

De uiteindelijke inzet van de projectmanager is afhankelijk van het definitieve besluit/goedkeuring van de directeur van Cure ten aanzien van de te realiseren projecten.
Cure werkt in opdracht van de gemeenten Eindhoven, Geldrop-Mierlo en Valkenswaard, dus moet er rekening gehouden worden met beslismomenten van het bestuur van Cure.

De beoogde projecten die in 2025 zullen aanvangen (met eventuele uitloop) onder de verantwoordelijkheid van de projectmanager vallen zijn:

  • Uitfaseren applicatie AfvalRIS (o.a. functionaliteit voor klachten & meldingen, adresbeheer, pasbeheer, chipbeheer, afvalstoffenbeheer, structurele en korte termijnplanning, realisatie uren, rekenregels voor looncomponenten).
    Door middel van een overeen te komen Proof of Concept wordt bepaald of AfvalRIS zal worden vervangen door Ximmio en Checks.
  • Vervanging van de huidige externe salarisverwerker en het gebruik van diens Afas-applicatie.
    Bestekvorming en aanbesteding leiden van de externe salarisverwerking en het gebruik van de Afas-applicatie van een externe salarisverwerker; implementatie van de CAO- en bedrijfseigen voorwaarden; datamigratie vanuit de huidige Afas-database; interfacing met de logistieke applicatie(s) en de grootboekadministratie (Exact Globe).
  • Optimalisatie van het beheer van wijkcontainers.
    Uitfasering van de applicatie AWRS en diverse Excel-bestanden door integratie van hun functionaliteiten in RouteVision Suite.
  • Implementatie van een (of meerdere) asset management applicaties t.b.v. beheer van inzamelmiddelen, wagenpark, gebouwen en terreinen.
    het leiden van de bestekvorming en aanbesteding.
  • Vervanging van de huidige externe IT-dienstverlener.
    het leiden van de bestekvorming en aanbesteding.

De opdrachtgever(s)

Cure Uitvoeringsdienst BV is een 100% dochter van Gemeenschappelijke regeling Cure (hierna te noemen: Cure), een samenwerkingsverband van de gemeenten Eindhoven, Geldrop-Mierlo en Valkenswaard. Zo’n 130 medewerkers zijn dagelijks in de weer om van ruim 150.000 huishoudens het afval in te zamelen. We legen niet alleen de grijze, groene en ondergrondse containers, maar zorgen ook voor de gescheiden inzameling van oud papier, kunststof en glas. Ook beheren we 4 milieustraten waar inwoners terecht kunnen met grof afval en klein chemisch afval.
Bij Cure zijn we er al een tijdje uit; afval is een grondstof voor iets nieuws. Samen willen we naar een afvalloze maatschappij. Daarom hebben we bij de bouw van onze nieuwe milieustraat en hoofdkantoor in Eindhoven veel hergebruikte materialen toegepast. Deze uitvalbasis voor onze medewerkers is een plek waar iedereen zich thuis en welkom voelt: open, transparant met deuren die altijd open staan. Passend bij de cultuur van onze organisatie.
Nadere informatie over Cure is te vinden op www.cure-afvalbeheer.nl.

Functie eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectmanager met de implementatie van nieuwe applicaties;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een afvalinzamelbedrijf;
  • Een afgeronde opleiding op academisch niveau;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager met de implementatie van nieuwe applicaties en Europese regelgeving m.b.t. aanbestedingen (40 punten);
  • Aantoonbare ervaring met de afstemming tussen opdrachtgever, projectleiders, toeleveranciers en gebruikers binnen een afvalinzamelbedrijf (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met vigerende wet- en regelgeving die relevant is bij het managen van bovengenoemde projecten (denk bijvoorbeeld aan security, privacy, archief, gemeentelijke financiële verordeningen en de aanbestedingswet 2012) (30 punten).

Competenties

  • Communicatief;
  • Analytisch

Extra info

Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 01-01-2026
Optie tot verlengen: 2 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 24 uur
De projectmanager bepaalt zelf op welke dagen en op welke locatie de opdracht wordt vervuld.


De gesprekken bij Cure zijn gepland op vrijdag 20 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Locatie

Eindhoven

Publicatiedatum

06.12.2024

Publicatie eindigt

13.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!