Functioneel Beheerder

Nieuw

Functie omschrijving

In de rol van functioneel beheerder werk je bij de gemeente Zwartewaterland in het team van informatievoorziening en werk je nauw samen met de collega functioneel beheerders, gebruikers en stakeholders binnen het werkgebied Burger- en publiekszaken. Je bent verantwoordelijk voor het beheer van de bijbehorende applicaties en bewaakt de functionaliteiten

Wij zijn op zoek naar een functioneel beheerder voor ons domein Externe dienstverlening, specifiek voor de applicaties die binnen dit domein worden gebruikt. Denk aan applicaties als Pink iBurgerzaken, Centric Key2begraven, Genetics Powerbrowser, JCC klantgeleiding. We zoeken een enthousiaste collega die het werkveld en deze applicaties (deels) al kent en die het leuk vindt om te schakelen tussen deze en andere applicaties, gebruikers en de werkzaamheden die dit met zich meebrengt.

Werkzaamheden

- De functionele inrichting van deze applicaties. Je adviseert de proceseigenaren met het vertalen van de processen naar de applicaties;
- Je onderhoudt de inrichting en gebruikersfuncties van de applicaties. Zijn er wijzigingen in de infrastructuur binnen de organisatie? Dan voer je deze aanpassingen door in de applicaties. Daarnaast begeleid je implementaties, test nieuwe functionaliteiten en let je erop dat de applicaties goed blijven functioneren na aanpassingen in de infrastructuur. Deze wijzigingen stem je van tevoren af met alle betrokken partijen;
- Je ondersteunt gebruikers bij het werken met de applicaties. Je geeft bijvoorbeeld trainingen aan nieuwe medewerkers en levert handleidingen en werkplekbegeleiding. Ook zorg je dat de communicatie naar gebruikers soepel verloopt als er wijzigingen in de applicaties plaatsvinden;
- In deze functie ontwikkel en beheer je gebruikersdocumentatie, en je helpt bij procesdocumentatie. Denk aan inrichtingsdocumentatie, gebruikershandleidingen, werkinstructies en opleidingsdocumentatie;
- Je collega’s ondersteunen je uiteraard graag en helpen je verder in het applicatielandschap van gemeente Zwartewaterland. Met collega functioneel beheerders pak je samen de uitdagingen op die op jullie afkomen en dat zijn er genoeg! We zoeken iemand die zin heeft om samen met de collega's deze uitdagingen aan te gaan.

De opdrachtgever(s)

Beleef de Gemeente Zwartewaterland
De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige én een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving.

Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. De kernwaarden zijn: kwaliteit, dienstbaarheid, sterke samenwerking, menselijke maat en oog en oor voor iedere stem.

Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden.

Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Functie eisen

  • De kandidaat is akkoord met detachering
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
  • Aantoonbare werkervaring met applicaties die binnen gemeenten worden toegepast voor werkprocessen in burger- en/of publiekszaken;
  • Beschikbaar per maandag 2 januari 2025.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het uitvoeren van functioneel beheer (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van functionele instructies (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het geven van gebruikerstrainingen (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1 jaar kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (20 punten).

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden, je kunt goed schakelen in gesprekken met de leverancier (intern en extern) en de klant;
  • Stressbestendigheid bij het oplossen van problemen onder druk;
  • Je redeneert vanuit het proces en vertaalt dit naar mogelijke oplossingen;
  • Resultaatgericht en signaleert tijdig knelpunten.

Extra info

Startdatum: 02-01-2025
Einddatum: 02-01-2026
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: In overleg


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december 2024 tussen 09:00 en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Hasselt

Publicatiedatum

06.12.2024

Publicatie eindigt

10.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!