Klantmanager

Nieuw

Functie omschrijving

Team Nieuwe Klanten bestaat uit 17 klantmanagers en 6 participatiecoaches. Dit is een energiek team in ontwikkeling, waarin je mee mag denken over de uitvoering. Gedrevenheid en samenhorigheid zijn kenmerken die bij het team passen. Je begeleid klanten waarbij je de deze zo optimaal mogelijk ondersteunt naar zelfredzaamheid.

Werkzaamheden

De kern van je werk bestaat uit het beoordelen en afhandelen van aanvragen. Je wordt daarnaast periodiek ingeroosterd als troubleshooter, waarbij je telefonisch voorkomende vragen van klanten afhandelt. Je werkt daarbij veel samen met collega’s, maar ook met externe partijen. Jij brengt deze verschillende disciplines bij elkaar om het maximale resultaat voor de klant te behalen.

  1. Afhandelen van aanvragen levensonderhoud
  2. Voeren van (intake) gesprekken en afleggen van huisbezoek
  3. Verantwoordelijk voor een eigen caseload
  4. Verwerken van mutaties (caseloadbeheer)
  5. Maken van rapportages en beschikkingen
  6. Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken

Hoe je dit doet?

  • Je beoordeelt bijstandsaanvragen en verwerkt de aanvragen in PKO en Suite.
  • Je voert gesprekken met klanten en voert huisbezoeken uit.
  • Je beantwoordt vragen van klanten en instanties en zorgt voor een juiste afhandeling.
  • Je onderhoudt veelvuldig contact met partners zoals het WerkBedrijf en maatschappelijke organisaties in Nijmegen.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025 tot en met 31-12-2025 voor 32 uur per week.
  • Aantoonbaar afgeronde bachelor;
  • Aantoonbaar kennis van Suite / PKO / EVA;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente ervaring in een soortgelijke rol waarbij het laatste jaar uitsluitend intake;
  • Aantoonbaar kennis van en ervaring met maatwerk/menselijke maat / Mens als Middelpunt
  • Er wordt van je verwacht dat je minimaal 50% op kantoor werkt, waarvan in ieder geval de dinsdag en vrijdag.
  • Aantoonbaar kennis van de Participatiewet in Balans wetswijziging.

Wensen:

  • Aantoonbaar kennis van maatschappelijke organisaties binnen de gemeente Nijmegen (Werkbedrijf, Stip, Sociaal raadslieden, Bindkracht10);
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met rechtmatigheidsonderzoeken.
  • Ervaring met huisbezoeken en confronterende gesprekstechnieken. Geef hiervan maximaal 2 voorbeelden.

Competenties

We zijn op zoek naar collega met organisatiekracht die naast de uitvoering van het werk over de grenzen van verschillende teams heen kan kijken.

Een netwerker, die samen met de klant, collega’s en externe partijen gemakkelijk in verbinding komt.

Je bent flexibel en sociaalvaardig en haalt voldoening uit persoonlijk contact met klanten en collega’s.

Ook durf je buiten kaders te denken én te kijken, waarbij je de menselijke maat voorop stelt.

Met jouw inlevingsvermogen en goede gesprekstechnieken ben jij diegene die we zoeken!

Extra info

Startdatum: 1 januari 2025

Optie tot verlengen: 4x 6 maanden

Locatie

Nijmegen

Publicatiedatum

05.12.2024

Publicatie eindigt

09.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!