Teamleider Control Facility Services & Business Controller Huisvesting

Functie omschrijving

Voor de dienst Facility Services (FS), onderdeel van de Gemeenschappelijke Dienst van de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Universiteit van Amsterdam (UvA), zijn wij op zoek naar een Teamleider Control, met als aanvullend aandachtsgebied de rol van business controller voor de afdeling Huisvesting. De positie betreft een interim functie voor de duur van 1 jaar.

Naast de afdeling Huisvesting, kent de dienst FS nog 4 andere afdelingen, te weten Inkoop, Contract Management & Logistiek, Bedrijfsbureau, Bureau Onderwijslogistiek en Facilitair Management. Sinds begin 2024 is de entiteit Energiebedrijf overigens ondergebracht binnen de afdeling Huisvesting. Elke afdeling wordt aangestuurd door een afdelingshoofd, welke onderdeel uitmaken van het MT, wie op hun beurt weer aangestuurd worden door de directeur Facility Services. Het staf team Control neemt tevens deel in het MT.

Het control team bestaat momenteel uit 1 business controller voor FS-HvA, 1 business controller FS-UvA, 2 financial controllers (waarvan 1 voor 12 maanden is ingehuurd) en 1 projectcontroller (alle drie voor zowel FS-HvA als ook FS-UvA). Alle vijf de controllers worden momenteel direct door de directeur Facility Services aangestuurd.

Naast aansturing van het team, de verantwoordelijkheid voor de gehele P&C-cyclus van FS en de ontwikkelopgave heeft de teamleider ook het aandachtgebied Huisvesting voor het inrichten en verbeteren van de Business Control functie.

Er is een verbeterplan opgesteld om de rol en impact van het Control team te versterken en daar ten gevolgen van de FS organisatie verder in control te brengen.

Om de uitvoer van het verbeterplan te kunnen prioriteren en realiseren is er voor gekozen om versneld een teamleider control tussen de directeur en het operationele control team te plaatsen. Het doel is om deze functie voor 1 jaar ad interim te vervullen en vervolgens (op termijn) structureel in te vullen.

Je rapporteert direct aan de directeur van Facility Services.

Werkzaamheden

De functie van Teamleider & Business Controller Huisvesting verenigt de rollen (50/50) van meewerkende teamleider en uitvoerend/adviserend business controller. Dit betekent een verantwoordelijkheid voor de hiërarchische aansturing van het control team, voor de te behalen resultaten - waaronder de doelen uit het verbeterplan - en het zijn van een sparringpartner voor de MT-leden.

Naast de verantwoordelijkheid voor de control van de totale eenheid ben je de business control voor de afdeling Huisvesting. Voor de andere afdelingen als ook de project en financial controller ben je verantwoordelijk voor de aansturing van de control medewerkers.

Jouw hoofdtaken en verantwoordelijkheden bestaan uit:
  • Verantwoordelijkheid dragen voor de gehele P&C-cyclus van FS, waaronder begroten, realisatie en verantwoording;
  • Sturing/coaching geven aan de vijf controllers;
  • Uitvoeren en sturen op realisatie doelen verbeterplan control;
  • Sparringpartner en kritische adviseur voor de MT leden op het gebied van business control inclusief deelname aan het MT;
  • Uitvoering geven aan en verbeteren van de P&C-cyclus binnen de afdeling Huisvesting, in nauwe samenwerking met de project- en financial controller.

De opdrachtgever(s)

Bij Facility Services beweeg je je in verschillende organisatieculturen van twee toonaangevende Amsterdamse onderwijsinstellingen die professionals en wetenschappers van de toekomst opleiden. Geen dag is hetzelfde. De vraag van onze klanten verandert voortdurend, en samen met jou verrassen we hen graag met onze oplossingen. Ons werk is daardoor afwisselend, mooi en complex. En dat in een lerende omgeving – dat laatste zit in ons DNA. Hierdoor kun je je bij ons ontwikkelen tot een brede professional en krijg je volop kansen om door te groeien.

Je gaat werken op ons kantoor op de Hogehilweg in Amsterdam-Zuidoost. De metro stopt er voor de deur. De werksfeer is informeel en collegiaal. In overleg, en afhankelijk van je werkzaamheden, werk je wisselend op de Hogehilweg, op de campus of thuis.

De HvA en de UvA willen een organisatie zijn waarin iedereen zich welkom, gewaardeerd en thuis voelt. Amsterdam is rijk aan een verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven. Die diversiteit zien we graag terug in ons personeels want dat maakt ons nog beter.

De HvA en de UvA staan hoog in de (internationale) rankings, met vernieuwend en maatschappelijk relevant onderzoek. Daarvoor zetten wij ons ook bij Facility Services in. Indirect – door te zorgen dat de randvoorwaarden meer dan op orde zijn – en ook direct. Wij leveren namelijk als dienst zelf óók een belangrijke innovatieve en maatschappelijke bijdrage. Onze speerpunten zijn digitalisering, duurzaamheid, divers talent & inclusie en samenwerken. Regelmatig betrekken we daar de opleidingen van de HvA en de UvA bij. Werk je vanuit FS aan een project of onderzoek? We vinden het geweldig als je daarbij samenwerkt met een onderzoeker, student of stagiair.

Functie eisen

  • Minimaal een afgeronde bachelor of master opleiding op accountancy, control, bedrijfseconomisch en/of bedrijfskundig terrein.
  • Minimaal 10 jaar ervaring als (business) controller;
  • Minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende;
  • Aantoonbare coachende en leiderschapsvaardigheden die bijdragen aan effectief teammanagement.
  • Bewezen adviesvaardigheden in complexe (semi-overheid) omgevingen;
  • Ervaring binnen een complexe organisatie met een aantoonbare organisatie sensitiviteit voor bestuurlijke verhoudingen;
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het succes leiden en uitvoeren van verbeter en/of optimalisatie trajecten;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Kennis van de financiële mechanieken van een vastgoed organisatie is een pré.

Competenties

  • Analytisch vermogen
  • Delegeren
  • Organisatiesensitiviteit
  • Samenwerken
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Accuratesse
  • Plannen & organiseren

Extra info

Beoogde dagen voor interviews:
  • woensdag 18-12-2024
  • donderdag 19-12-2024
  • vrijdag 20-12-2024

Startdatum: 30 december 2024

Optie tot verlengen: Ja, max. 1 jaar

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

05.12.2024

Publicatie eindigt

12.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!