- Detachering
- notk
- 8-32 uur p/w, 6 mnd
Communicatieadviseur Energie Diensten Centrum
Werkzaamheden
Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:
- Ontzorgen van gemeenten door het ontwikkelen van praktische en direct inzetbare communicatieproducten voor deelnemende gemeenten. En het ontwerpen van materialen en activiteiten die eenvoudig te gebruiken zijn voor gemeenteambtenaren en aansluiten bij de behoeften van verschillende wijken en doelgroepen.
- Creatieve ideeën vertalen naar concrete acties: Bedenken en implementeren van innovatieve plannen en campagnes, specifiek gericht op het bereiken van wijken en het stimuleren van bewoners om actief deel te nemen. Hier neem jij ook de ‘’hoe’’ vraag in mee. Zoals “hoe trek ik bewoners naar deze informatieavond?”
- Synergie creëren: Je zorgt voor samenhang in de marketing- en communicatiestrategieën en de aanpak van gemeenten. Hierbij help je gemeenten een communicatieve infrastructuur te borgen en denk je mee in een actiematige aanpak die twee keer per jaar live gaat.
- Samenwerking bevorderen: Je zorgt voor een soepele samenwerking, wisselt geleerde lessen uit en draagt actief bij aan het succes van het programma.
Concrete resultaten:
- Faciliteren van Marketing aanpak voorbereiding:
- Faciliteren van 2 sessies
- Voorzitten Werkgroep - communicatie & Marketing
- 1x per maand
- Ontwikkelen van praktische en direct inzetbare communicatieproducten voor nieuwe activatie campagnes
De opdrachtgever(s)
Het Energie Diensten Centrum is een ambitieuze samenwerking tussen de Utrechtse gemeenten en de provincie Utrecht, met als doel het verduurzamen van woningen in de regio.
Onder de vlag van het EDC hebben we een innovatieve meerjarige collectieve ontzorgingsaanpak opgezet voor huiseigenaren in veertien gemeenten. Dit zal in 2025 groeien naar 18 deelnemende gemeenten. Sinds september 2024 zijn we actief bezig met het informeren en activeren van huiseigenaren om hun woningen te verduurzamen. Onze ambitie? Het bereiken van zoveel mogelijk huiseigenaren en hen begeleiden in hun verduurzamingstraject.
De provincie Utrecht vervult hierbij een coördinerende rol als penvoerder voor de deelnemende gemeenten. Samen hebben we één intermediair aangesteld die huiseigenaren de komende vier tot zes jaar persoonlijk technisch én financieel advies biedt, evenals maatwerkoffertes voor verduurzamingsmaatregelen.
De komende jaren organiseren we twee keer per jaar een communicatiecampagne (sprint). Tijdens deze campagne proberen we bewoners zoveel mogelijk te activeren om aan de slag te gaan met isolatie. Gemeenten trekken gezamenlijk op in het voorbereiden van deze campagne. Om dubbel werk te voorkomen wordt vanuit een centraal punt de communicatie opgepakt.
Naast de communicatiecampagne (sprints) werken we ook gezamenlijk aan een langjarig programma met daarin afgesproken doelen. Het is van belang dat de basisinformatie op orde is, ofwel continue is communicatie richting inwoners van belang (marathon). Vanuit jouw coördinerende rol zorg jij ervoor dat gemeenten zijn ontzorgd en dat de samenwerking met de intermediair soepel verloopt.
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.
Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.
Functie eisen
- De kandidaat is akkoord met detachering
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van marketing en communicatie;
- Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met projecten gericht op het activeren van mensen (25 punten);
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheid of maatschappelijke organisatie (15 punten);
- Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het opzetten van communicatiecampagnes (25 punten);
- Aantoonbare werkervaring als coördinator met het aansturen van externe stakeholders (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het bewaken en beheren van budgetten (15 punten).
Competenties
- Sterke vaardigheden in het opstellen van creatieve en activerende communicatiemiddelen.
- Uitstekende coördinatievaardigheden en het vermogen om verbinding te leggen tussen verschillende partijen.
- Ervaring met het ontwikkelen van content voor zowel offline als online kanalen.
Extra info
Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-07-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 8-32 uur
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!