HR Medewerker

Nieuw

Functie omschrijving

Als HR medewerker speel jij een cruciale rol in het ondersteunen en faciliteren van ons dynamische team. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vragen, zorgt voor een vlekkeloze HR administratie en draagt bij aan ons doel om dé plek te zijn waar professionals graag willen werken.

Daarnaast verwachten we dat je actief meedenkt en een bijdrage levert aan de continue verbetering van onze dienstverlening en bedrijfsprocessen als onderdeel van het programma ZHBeter!

Werkzaamheden

HR administratie:
  • Bijhouden en actualiseren van HR contractdossiers.
  • Verwerken van in- en uitdiensttredingen, mutaties en andere relevante gegevens in het HR-systeem (AFAS).
Werving en selectie:
  • Assisteren bij het opstellen van vacatureteksten.
  • Eerste aanspreekpunt voor sollicitanten.
  • Coördineren van sollicitatiegesprekken.
Onboarding van nieuwe medewerkers:
  • Coördineren en faciliteren van introductieprogramma's voor nieuwe medewerkers.
  • Zorgen voor de voorbereiding van de benodigde materialen, werkplek, IT-middelen voor nieuwe medewerkers.
  • Samenwerken met andere afdelingen om een vloeiende integratie van nieuwe medewerkers te waarborgen.
  • Bewaken van de voortgang en feedback verzamelen over het onboarding-proces om continue verbetering te bevorderen.
  • Ondersteunen en informeren van nieuwe medewerkers over bedrijfscultuur, waarden, beleid en procedures.
Offboarding van vertrekkende medewerkers:
  • Coördineren van het proces voor medewerkers die de organisatie verlaten.
  • Zorgen voor het tijdig inzamelen van bedrijfseigendommen.
  • Samenwerken met de IT-afdeling om de toegang tot bedrijfssystemen en -toepassingen te deactiveren.
  • Organiseren en faciliteren van exit-interviews om feedback te verzamelen over de ervaringen van de medewerker binnen de organisatie.
  • Bewaken van de naleving van eventuele contractuele verplichtingen bij het vertrek van medewerkers (zoals tijdig uren boeken).
  • Advies geven over en ondersteunen bij eventuele overdrachtsprocedures.
Communicatie:
  • Fungeren als eerste aanspreekpunt voor medewerkers voor HR-gerelateerde vragen.
  • Ondersteunen bij interne communicatie met betrekking tot HR-beleid, procedures en updates.
Projectondersteuning:
  • Assisteren bij HR-projecten zoals ZHBeter!

De opdrachtgever(s)

Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) is niet zomaar een samenwerkingsverband. Wij zijn dé schakel tussen toonaangevende partijen zoals het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland en nog veel meer. Met één gezamenlijk doel voor ogen: een beter bereikbaar en leefbaar Zuid-Holland.

Onze kracht? Samenwerking. Met ongeveer 100 toegewijde professionals aan boord - een kern van 30 vaste krachten aangevuld met een flexibele schil van 70 experts - zorgen we dat Zuid-Holland ook tijdens werkzaamheden optimaal bereikbaar blijft. En dat is nog niet alles: we dragen ook actief bij aan de transitie naar duurzame mobiliteit.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding in de richting van HRM.
  • Kandidaat heeft een zelfgeschreven motivatie toegevoegd in het CV.
  • Het uitwerken van een HR casus maakt deel uit van het selectieproces.
  • Kennis van HR-systemen en MS Office en AFAS;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;

Wensen:

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als HR medewerker.
  • Kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring bij centrale of decentrale overheden. 
  • Voor de toetsing binnen deze aanbesteding vragen wij kandidaten specifiek om aantoonbare ervaring met het AFAS ERP-systeem. In uw motivatiebrief ontvangen we graag een toelichting waarin u aangeeft: Hoe u deze kennis heeft verworven (bijvoorbeeld via werkervaring, opleidingen of projecten). Waar en in welke context u deze ervaring heeft toegepast (zoals organisaties, specifieke afdelingen of rollen).

Competenties

  • Proactief
  • HR kennis
  • Oplossingsgericht
  • Beschikt over een hoge mate van discretie;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Klantgericht
  • Integer

Extra info

Startdatum: 02-01-2025
Einddatum: 31-12-2025
Optie tot verlengen: 2x 12 maanden
Aantal uur per week: 2 posities vacant 32 en 16-urige werkweek;
Hybride werken met touchpoints in Delft en/of Rotterdam;

Locatie

Delft

Publicatiedatum

03.12.2024

Publicatie eindigt

06.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!