Toezichthouder bouw en ruimtelijke ordening

Nieuw

Werkzaamheden

De toezichthouder bouw/ro heeft de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Integrale controles in opvolging van verleende omgevingsvergunningen en de naleving van veiligheidsvoorschriften en/of brandvoorschriften;
  • Behandelen van ongewone voorvallen, klachten, meldingen en handhavingsverzoeken;
  • Bevindingen rapporteren en vooraankondigingen opstellen;
  • Geconstateerde onvolkomenheden met de initiatiefnemer bespreken en afspraken maken;
  • Hercontroles op geëiste voorzieningen/ maatregelen;
  • Initiëren van handhavingsacties of stilleggen van de bouw in overleg met juridisch adviseur.

De opdrachtgever(s)

Omgevingsdienst IJsselland is een jonge, dynamische organisatie die zich midden in een transitie bevindt naar een robuuste organisatie. We staan aan het begin van de volgende fase, waarin innovatie, lef en creativiteit worden aangemoedigd en er echt ruimte is voor jouw inbreng. We werken nauw samen met de gemeente Ommen (deelnemer die taken heeft ingebracht bij de omgevingsdienst). Onze kernwaarden – proactief, verbindend en deskundig – vormen de basis van ons werk. In een collegiale, pragmatische en toegankelijke werksfeer met 130 collega’s bieden wij jou de kans om een waardevolle bijdrage te leveren.

Functie eisen

  • De kandidaat is akkoord met detachering
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Toezichthouder bouw / ruimtelijke ordening;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ABW1;
  • Aantoonbare kennis van bouwkunde, BAG én asbestherkenning;
  • Rijbewijs B en in bezit van een eigen auto/eigen vervoer (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv).

Wensen: (weging, totaal 100 punten) Zie ook competenties

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde (15 punten)
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ABW 2 (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met ondermijning (benoem waar dit is opgedaan) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met naleving van veiligheidsvoorschriften en/of brandvoorschriften (5 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als toezichthouder bouw /ruimtelijke ordening binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met integrale controles in opvolging van verleende omgevingsvergunningen (20 punten).

Competenties

  • Je bent een teamspeler en hebt een proactieve werkhouding;
  • Je beschikt over goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  • Je bent resultaat- en oplossingsgericht;
  • Kennis van werken voor een omgevingsdienst is een pré.

Extra info

Startdatum: 02-01-2025
Einddatum: 02-01-2026
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 24-32 uur
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: minimaal op maandag en woensdag, waarbij de maandag vanaf kantoorlocatie Zwolle en woensdag op locatie gemeente Ommen


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december 2024 vanaf 09.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Leiden

Publicatiedatum

03.12.2024

Publicatie eindigt

10.12.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!