Senior Projectleider groot onderhoud

Nieuw

Functie omschrijving

De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen de Provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De eenheid zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De eenheid bestaat uit de volgende teams: Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling en Expertise, Verkeer- en Infra beheer.Deze opdracht valt binnen het team Project Sturing. Dit team zorgt voor het Dagelijiks onderhoud van ons areaal en projectmanagement van groot onderhoud projecten.

Situatieschets project
Als Projectleider groot onderhoud lever jij een belangrijke bijdrage aan het voorbereiden en realiseren van groot onderhoud aan onze assets. Denk aan het aanbrengen van nieuw asfalt op onze wegen, het vervangen van beschoeiingen langs onze kanalen en het constructief versterken of vervangen van onze kunstwerken.

Jij zorgt ervoor dat de aan jou toevertrouwde projecten worden voorbereid, aanbesteed en uitgevoerd. Dit doe je samen met jouw projectteam waarin jij als verbinder zorgt voor een goede samenwerking binnen het team. Je komt terecht in een team dat bestaat uit projectleiders, toezichthouders, ondersteuners, omgevingsmanagers en contractadviseurs. Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (programmamanager)

Opdracht omschrijving
Vanuit jouw deskundigheid en talenten:

  • Ben jij integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van de aan jou toevertrouwde projecten ;
  • Bewaak jij het project, het proces en de financiële kaders;
  • Draag jij zorg voor het aanvragen van alle benodigde vergunningen;
  • Ben jij verantwoordelijk voor het aansturen van de voor de duur van de projecten toegewezen eigen en ingehuurde (project) medewerkers en stumuleer je een constructieve samenwerking;
  • Beoordeel je de kwaliteit van de geverde diensten en werken;
  • Ben jij verantwoordelijk voor het afstemmen met de bij de project betrokken teams, eenheden, bestuurders, bedrijven, burgers en en overige belanghebbenden;
  • Draai jij je hand niet om voor belangentegenstellingen die kunnen spelen binnen jouw project;
  • Leg jij inhoudelijk verantwoording af aan de programmamanager door middel van een maandelijkse projectvoortgangsrapportage.

Je bent verantwoordelijk voor het bereiken van projectresultaten binnen vooraf gestelde randvoorwaarden en legt hierover verantwoording af aan de programmamanager.

De opdrachtgever(s)

Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Project Sturing, Project Advies, Ontwikkeling, Verkeer en Infra, Programmamanagement.

Functie eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek;
  • Aantoonbare afgeronde cursus / opleiding VCA-VOL;
  • Aantoonbare afgeronde cursus RAW systematiek;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op het gebied van RO binnen een overheidsinstelling;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider op het gebied van RO binnen een overheidsinstelling (25 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het ontwerpen, uitvoeren, aanbesteden en begeleiden van herinrichtings- en inbreidingsprojecten (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het een participatieproces (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (15 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van groot onderhoud (25 punten);
  • Aantoonbare kennis en werkervaring in het werken binnen IPM teams (benoem deze ervaring duidelijk in het cv) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met land- en waterbouwkundige werken (5 punten).

Competenties

  • Past de vastgestelde processen toe;
  • Toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid;
  • Los kunnen laten, maar ook aanspreken en escaleren;
  • Ervoor zorgen dat het project "in control"blijft en werkt binnen de kaders van de projectopdracht.

Extra info

Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 31-12-2025
Optie tot verlengen: 3 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 28-36 uur`
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Zwolle


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 12 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 11 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Zwolle

Publicatiedatum

29.11.2024

Publicatie eindigt

06.12.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!