Plan vergunning coördinator

Nieuw

Functie omschrijving

Als Plan vergunning coördinator heb je van alle onderzoeken en toestemmingen het tijdpad en risico in beeld. Jij bent verantwoordelijk voor de “procedurele” kant van het project, Je bent betrokken vanaf de initiatieffase tot de realisatie fase. Mogelijk zal je een rol spelen in de realisatiefase indien de dienstverlening verder is doorontwikkeld. Je adviseert over haalbaarheid en organiseert en coördineert het tijdig uitzetten en aanleveren van onderzoeken in de verschillende projectfasen conform de door jou opgestelde vergunningenstrategie.

De opdrachtgever(s)

Rijksvastgoedbedrijf
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten. Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.
’ Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties en terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf, zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

Afdeling Assetmanagement
De afdeling Assetmanagement vervult de eigenaars- of verhuurdersrol van panden en object van het Rijksvastgoedbedrijf. Voor de Rijksportefeuille is het Rijksvastgoedbedrijf eigenaar van het vastgoed met alle daarbij behorende rechten en plichten. Voor de Defensieportefeuille treedt het Rijksvastgoedbedrijf op namens de materieelbeheerder van het vastgoed. De afdeling is onderverdeeld in zes secties: Asset Kantoren, Asset Justitie en Veiligheid, Asset Specialties en Bijzondere Specialties, Asset Defensie, Inspecties en Instandhouding en Omgevingsmanagement.

Cluster Ruimtelijke belangenbehartiging
Cluster ruimtelijke belangenbehartiging Cluster ruimtelijke belangenbehartiging behartigt met het oog op ruimtelijke ordening de belangen van alle defensielocaties en activiteiten in Nederland en het Caribisch gebied. Met jouw collega's vorm je een hecht team. We gaan zoveel mogelijk voor een eenduidige aanpak van de werkzaamheden. Ook nu we allemaal hybride werken. We begrijpen wat er nodig is om de belangen van Defensie in het eigen gebied te vertegenwoordigen.

Project
Je werkt aan integrale en multidisciplinaire vastgoedprojecten voor het programma transitie vastgoed voor defensie met veel verschillende betrokkenen en belanghebbenden variërend van hoog bestuurlijk tot uitvoerend niveau. Je werkt samen in verschillende teams met projectmanagers/ -leiders, project omgevingsmanagers en vakspecialisten.

Functie eisen

  • De kandidaat is akkoord met detachering
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding aansluitend op de vakdiscipline.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring in de rol van adviseur in een *politiek- bestuurlijke omgeving binnen het VTH-domein. Waarbij ten minste sprake was van de onderstaande aspecten:
    - Aantoonbare werkervaring bij de overheid, defensie, of een G4 gemeente binnen het VTH-domein.
    - Ervaring met procedureel- juridische kennis van de omgevingswet/navenantewet- en regelgeving die van toepassing zijn op de leefomgeving en vastgoed.
    - Ervaring met het opstellen van vergunning- en onderzoekstrategieën
    - Ervaring met het plannen van procedures.
    - Ervaring met het afwegen van scenario’s om opdrachten succesvol af te ronden. - Kennis van inventarisaties van benodigde indieningsvereisten en het daarbij begeleiden van projectteams
    - Kennis van het uitbesteden van opdrachten en het samenwerken met marktpartijen.
    - Kennis met projectmatig werken binnen bijvoorbeeld een IPM-model en kent de SOM strategie.
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen).
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

Wensen:

  • De mate van ervaring met werkwijzen en omgeving voor gebiedsontwikkeling en vastgoedrealisatie(vergelijkbaar met die van het programma Transitie vastgoed voor defensie)
    Aspecten:
    • Minimaal 1,5 jaar ervaring met werken voor of samenwerken met een grote publieke vastgoed-beheerorganisatie.
    • Ervaring met werken voor of samenwerken met Defensie of een vergelijkbare organisatie.
    • Ervaring met integrale en multidisciplinaire vastgoedprojecten, met veel verschillende betrokkenen en belanghebbenden variërend van hoog bestuurlijk tot uitvoerend niveau.
  • Mate van ervaring als Vergunning coördinator/ projectplanner
    Aspecten:
    -Ervaring met het opstellen van omgevingsadviezen voorafgaande aan de realisatiefase van een project.
    -Ervaring met het opstellen, bijhouden en realiseren van onderzoek en vergunningen strategie en planning gedurende de voortgang van het project
    -Ervaring met het aanbrengen van een logische samenhang van verschillende vak adviezen en toetsing op integraliteit daarvan voor de te verkrijgen toestemmingen --Ervaring met het opstellen van adviesnota’s ten behoeve van de voortgang van het project op gebied van “de harde kant” omgevingsmanagement.
  • Mate van ervaring als Vergunning coördinator/ projectplanner/adviseur in omvangrijke (>50 mln. euro) projecten/programma’s * complexe politiek bestuurlijke omgeving: Met een complexe politiek bestuurlijke omgeving wordt bedoeld een complexe samenwerking en besluitvorming op meerdere niveaus en plaatsen, meer dan op basis van eenvoudige hiërarchische sturing.
    Aspecten:
    -Ervaring met complexe politiek-bestuurlijke omgeving met meerdere ambtelijke stakeholders
    -Ervaring in het goed onderhouden van contacten met projectverantwoordelijken - --Ervaring met de door jou opgestelde adviesnota’s en de context daarvan te vertalen en te presenteren aan de omgeving
    -Ervaring in het vertalen van vergunningenmanagement naar contracten
  • De mate van ervaring als Vergunning coördinator/ projectplanner/adviseur complexe* projecten en/of programma’s * Hiermee wordt bedoeld complexiteit ten aanzien van de politiek-bestuurlijk verhoudingen, ambtelijke verhoudingen, hoeveelheid stakeholders, ervaringsniveau met plannings-management, weerstand ten aanzien van planningsmanagement
    Aspecten:
    -Ervaring met het omgaan met en overkomen van weerstand bij organisaties en medewerkers ten aanzien van planningsmanagement.
    -Ervaring met het onderhouden van contacten met bevoegd gezag en onderhandelen over te behalen resultaat ten behoeve van het project
    -Ervaring in het vertalen van resultaten, kansen en risico’s in voortgangsrapportages.
    -Ervaring is het organiseren van escalatie zowel binnen de projectorganisatie alsmede het positioneren van lijnverantwoordelijken in werk en stuurgroepen ten behoeve van voortgang van het totale projectprogramma.

Competenties

  • Plannen en organiseren;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Samenwerken;
  • Analyseren;
  • Overtuigingskracht;
  • Organisatiesensitiviteit;
  • Klantgerichtheid.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 20-05-2025
Optie tot verlengen: 4 opties van elk maximaal 6 maanden
Aantal uur per week: 36 uur

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

25.11.2024

Publicatie eindigt

04.12.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!