Projectleider ondernemers met geldzorgen

Nieuw

Functie omschrijving

De projectleider staat aan het roer om, samen met het kernteam, de knelpunten die zijn geconstateerd op te lossen. Het betreft knelpunten zoals: regierol is niet duidelijk belegd, het handelen buiten de eigen taakopvatting is nog niet optimaal ingericht waardoor er ruis in het team ontstaat, het proces voor collega’s buiten het kernteam is niet altijd duidelijk, management informatie kan nog verder geoptimaliseerd worden. De opdracht richt zich met name op procesoptimalisatie binnen de bestaande (financiele) kaders: dat het kernteam zo effectief en efficiënt mogelijk werkt aan haar doelstellingen. We willen ondernemers optimaal ondersteunen, binnen de kaders die de Wgs daarvoor geeft. Naast het werken aan de knelpunten maakt de projectleider een plan om de bekendheid en het bereik van de dienstverlening voor ondernemers te vergroten. Tot slot maakt de projectleider een opzet voor de evaluatie van het kernteam. De coördinator van het kernteam is een belangrijke sparringpartner voor de projectleider. De projectleider werkt daarnaast nauw samen met de teamleider SDV, de beleidsmedewerker SDV en de teamleider EHBG.

De opdrachtgever(s)

Het kernteam ondernemers
De pilot ‘kernteam ondernemers’ van de gemeente ’s-Hertogenbosch is eind 2023 gestart. In het kernteam ondernemers, bestaande uit EHBG, BBZ en SDV consultenten, worden casussen van ondernemers met geldzorgen wekelijks besproken om gezamenlijk te bepalen wat de best passende dienstverlening is. De doelstelling van het kernteam is drieledig: 1) de kwaliteit dienstverlening verbeteren door een integrale afweging te maken op welke manier ondernemers met financiële zorgen het beste geholpen kunnen worden, 2) grip houden op oplopende aantallen en kosten en 3) management informatie verbeteren. In het kernteam is ruimte voor consulenten om breder te kijken dan de eigen rol, wordt maatwerk geleverd en regie gehouden op de casus.

De afdeling
Je komt te werken voor de afdeling Financiële dienstverlening. De afdeling Financiële Dienstverlening ondersteunt inwoners van de gemeente ’s-Hertogenbosch die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. De afdeling richt zich op snelle, toegankelijke en voor iedereen begrijpelijke dienstverlening bij het voorkomen en oplossen van (problematische) schulden en het verminderen van armoede. De afdeling bestaat uit zes teams: Eerste Hulp bij Geldzaken (EHBG); Schulddienstverlening; Bijzondere bijstand; Bankzaken en beheer; Bewind; Ontwikkeling en realisatie (beleid). De afdeling is onderdeel van de de sector Maatschappelijke Ontwikkeling (MO).

De projectleider zal ook sector-overstijgend werken: Een deel van het kernteam (de Bbz consulenten) werkt voor een andere afdeling en sector (Weener XL). Daarnaast werk je voor het bereiken van ondernemers samen met de collega’s van de afdeling Economie en Energie (sector Stadsontwikkeling).

Omschrijving kandidaat

Het profiel
· HBO/WO werk- en denkniveau
· Kennis van de Wgs · Ervaring als projectleider
· Minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar met schuldhulpverlening.
· Affiniteit met schulddienstverlening aan ondernemers
· Je bent sterk in het leggen van verbindingen, niet alleen tussen uitvoering en beleid (financieel-juridische kaders), maar ook met andere afdelingen.
· Je denkt in oplossingen en bent daarin creatief.
· Je bent mensgericht, kan omgaan met weerstand.
· Je bent empathisch en kunt uitstekend communiceren, zowel mondeling als op schrift.

Functie eisen

  • kandidaat beschikt over een aantoonbaar HBO niveau middels opleidingen.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar met schuldhulpverlening in de laatste 5 jaar.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.
  • Kandidaat is beschikbaar om op 17 december op gesprek te komen tussen 11:00 en 14:00
  • Kandidaat is in de mogelijkheid om op donderdagen op locatie te werken.

Wensen

  • Kandidaat is in het bezit van een HBO bachelor.
  • Kandidaat heeft 2 jaar aantoonbare ervaring als projectleider; heeft aantoonbaar affiniteit met schulddienstverlening aan ondernemers.
  • Je bent sterk in het leggen van verbindingen, niet alleen tussen uitvoering en beleid (financieel-juridische kaders), maar ook met andere afdelingen. · Je denkt in oplossingen en bent daarin creatief. · Je bent mensgericht, kan omgaan met weerstand. · Je bent empathisch en kunt uitstekend communiceren, zowel mondeling als op schrift.
  • Tweede werkdag bij voorkeur op de dinsdag

Extra info

  • Van 16-1-2025 t/m 16-7-2025
  • Optie verlenging: 2 x 3 maanden
  • Standplaats: Gemeente 's-hertogenbosch

Toelichting op rooster: 16 uur is het maximale aantal uur wat beschikbaar is voor deze opdracht. Verlenging is alleen mogelijk voor 12 uur per week. Dit is nog bespreekbaar.

Locatie

's-Hertogenbosch

Publicatiedatum

25.11.2024

Publicatie eindigt

06.12.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!