- Detachering
- 75,00
- 36 uur pw, 12 mnd
Senior Toezichthouder grond/weg/waterbouw
Functie omschrijving
Als Senior Grond/Weg/Waterbouw kom je te werken voor de afdeling Directievoering & Toezicht van Stadsingenieurs, makers van de Utrechtse buitenruimte. Stadsingenieurs is één van de zes afdelingen binnen Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van onze gemeente. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis én techniek van en voor de stad. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds. Kijk voor meer informatie over de afdeling Stadsingenieurs op https://www.werkenbijutrecht.nl/stadsingenieurs.
Als Senior Toezichthouder Grond/Weg/Waterbouw zul je werkzaam op diverse projecten in de openbare ruimte. Je moet dan denken aan het maken van een andere inrichting met als doel de verkeersveiligheid verbeteren of een straat groener maken. Maar ook rioleringswerk of de renovatie van een brug. Een aantal voorbeeldprojecten zijn: riool Lange Jufferstraat en de herinrichting van de Bernadottelaan. Zo werken we aan een stad waar het prettig wonen, wandelen en winkelen is.
Voor deze opdracht zijn we op zoek naar 2 Senior Toezichthouders. We verwachten dat 1 Toezichthouder per januari kan starten en dat de ander vanaf week 8 ingezet kan worden.
Werkzaamheden
De Senior Toezichthouder Civieltechnische Constructies adviseert de projectmanager in de contractfase van een project, houdt toezicht op de uitvoering van het werk en verzorgt de besteksadministratie. Je bent voor de aannemer en de omgeving het eerste aanspreekpunt.
Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Je adviseert over praktische uitvoerbaarheid van plannen, bestekken en/of tekeningen.
• Je verzamelt c.q. meet benodigde gegevens en zet deze op tekening.
• Je overlegt (voor aanvang) met betrokken partijen over uit te voeren technische werkzaamheden en verkeersmaatregelen.
• Je houdt dagelijks toezicht (prijs/kwaliteit, veiligheid, planning, etc.) op het in uitvoering zijnde werk in overeenstemming met het bestek (veelal volgens RAW-systematiek).
• Je overlegt met betrokken partijen en stuurt waar nodig bij in overleg met de directievoerder.
• Je rapporteert aan de directievoerder en adviseert t.a.v. meer- en minderwerken.
• Je houdt verzorgt de besteksadministratie door het bijhouden van een dagboek, maken van financiële calculaties en termijnstaten en complementeren van revisiegegevens en -tekeningen.
De complexiteit van het werk zit in de krappe planning, de afstemming met diensten, bewoners en bedrijven, de drukke Utrechtse binnenstedelijke omgeving, of een combinatie van alle drie. Over je werk communiceer je veel met de directievoerder.
Omschrijving kandidaat
Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en je schakelt makkelijk tussen verschillende partijen. Daarnaast heb je goed technisch inzicht en een proactieve werkhouding.
Ook beschik jij over:
• Mbo werk- en denkniveau in de richting Civiele Techniek;
• Kennis van en ervaring met civieltechnische projecten in de openbare ruimte;
• Minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
• Aantoonbare kennis en ervaring met rioleringswerkzaamheden;
• Ervaring binnen een complexe, grootstedelijke omgeving;
• Ervaring met UAV-gc of RAW contracten;
• VCA-vol;
• Ervaring met besteksadministratie;
• Communicatie en onderhandelingsvaardigheden zijn essentieel;
• Kennis van de stad Utrecht is een pré.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Functie eisen
- Je bent in het bezit van minimaal een mbo niveau 3 diploma in de richting Civiele Techniek:
- Je beschikt over het VCA-vol certificaat:
- Je hebt kennis van en ervaring met civieltechnische projecten in de openbare ruimte:
- Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie:
- Je gaat akkoord met detachering.
Wensen
- Hoeveel werkervaring heb je een soortgelijke functie?
- Geef een voorbeeld van een situatie tijdens de uitvoering van een project waarin je niet op één lijn lag met een aannemer. Beschrijf op welke wijze je dit hebt opgelost. Wat was jouw rol en waarin heb jij het verschil gemaakt?
- Geef een voorbeeld van een situatie tijdens de uitvoering van een project waarbij afstemming nodig was met de omgeving (bewoners, bedrijven, gebruikers). Hoe heb je communicatie naar verschillende partijen aangepakt? Wat was jouw rol en waarin heb jij het verschil gemaakt?
Extra info
- Periode: Van 01-01-2025 tot 31-12-2025 met mogelijke opties tot verlenging
- Belasting: 20 - 36 uur per week gemiddeld
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 12 of 13 december. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!