- Detachering
- 56,00
- 36 uur pw, 4 mnd
Klantmanager Inkomen
Functie omschrijving
De bestaanszekerheid staat onder druk. Vandaag de dag kunnen veel mensen door allerlei omstandigheden niet of nauwelijks rondkomen. Dat kan iedereen overkomen. Financiële problemen, je baan kwijtraken, en andere problemen kunnen ertoe leiden dat zij geen perspectief verliezen en zich terugtrekken.
Deze mensen melden zich bij GR de Bevelanden. We kunnen niet altijd en iedereen helpen, maar wij kunnen soms net het verschil maken. Ben jij iemand die mensen in sociale onzekerheid weer sociale zekerheid wil geven? Wil je je verder ontwikkelen in een mooi en betekenisvol beroep bij een dito organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Door het bieden van dienstverlening op het gebied van bijzondere bijstand, aanvragen levensonderhoud en inkomensondersteunende regelingen help je inwoners aan een stukje bestaanszekerheid. De belangrijkste doelstellingen waar je aan werkt, zijn het tijdig verstrekken van een juiste uitkering en het voeren van de regie op het gebied van inkomen in samenwerking met externe partners.
Hoe klinkt dit voor jou? Jij maakt het mogelijk als klantmanager inkomen binnen de gebiedsteams van Gemeenschappelijke Regeling (GR) de Bevelanden!
Jij doet het
Je bent je ervan bewust dat het leven niet voor iedereen makkelijk verloopt door in de persoon of buiten de persoon gelegen factoren maar je vindt dat geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Je leeft je in, je durft te spiegelen en kritische vragen te stellen, maar ook confronterende antwoorden te geven. Het begint allemaal bij de aanvraag. Dit zijn vragen van inwoners met een inkomen op of rond het minimum. Jij maakt de klant wegwijs binnen de wetten van sociale zekerheid, je bent ook wel de gids binnen de jungle van sociale wetten. Daarnaast beoordeel je aanvragen in het kader van herleving uitkering, bijzondere bijstand en minimaregelingen. Binnen dit gehele traject, moet je altijd waakzaam zijn. Fraudepreventie is een van de onderdelen waar je scherp op bent. Jij prikt door verhalen heen aan de hand van sterke analyses en mensenkennis.
Je beheert een eigen caseload die is gekoppeld aan een specifiek gebied. Bijvoorbeeld gemeente Reimerswaal, of een deel van gemeente Goes. Naast het beheren van je eigen caseload, is het gebruikelijk om samen met je collega’s in het team te sparren over de juiste route voor jouw klanten. Soms doe je dat ook samen met collega’s van de Bevelandse gemeenten. Je bespreekt casuïstiek met de partners in het lokale netwerk van de gemeente waaraan je bent gekoppeld. Denk dan aan het CJG, welzijnsorganisaties, het lokale sociaal team, etc.
Je houdt van pionieren, bent nieuwsgierig en denkt in oplossingen. Soms kan het nodig zijn om buiten de kaders van de regelgeving naar mogelijkheden te zoeken. Dat doe je samen met je collega’s binnen GR de Bevelanden en de collega’s van het lokale sociale team. Het komt ook voor dat je een presentatie geeft over de minimaregelingen of dat je op een locatie in de gemeente aanwezig bent. Denk aan een dorpshuis of het gemeentehuis. Op die manier kan je onze dienstverlening samen met andere professionals integraal afstemmen. We vinden het belangrijk dat je binnen de afstemming vooral kijkt naar de mogelijkheden, ook als wettelijke kaders in sommige situaties in de weg staan.
Meer concreet? Jij houdt je 32 - 36 uur per week bezig met:
- het uitvoeren van werkzaamheden voor klanten die het minimuminkomen hebben (dit doe je op basis van de Participatiewet, IOAW en IOAZ);
- het beheren van een caseload binnen een specifiek gebied op de Bevelanden;
- samenwerken met interne en externe collega’s en ondersteunen bij sociaal domeingesprekken (brede uitvraag naar leefgebieden) als het complexe situaties betreft;
- deelname aan projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling.
De opdrachtgever(s)
GR de Bevelanden
Gemeenschappelijke Regeling de Bevelanden is een samenwerkingsverband tussen de Bevelandse gemeenten Borsele, Goes, Kapelle, Noord-Beveland en Reimerswaal (ruim 100.000 inwoners) op het gebied van Werk, Inkomen en Zorgbeleid, ICT en Personeel en Organisatie. Vijf organisaties in een dus. Met alle dynamiek en interessante projecten die daarbij horen. Je werkt vanuit het Stadskantoor in Goes en gedeeltelijk vanuit huis.
Functie eisen
Met jouw enthousiasme, oplossend- en empathisch vermogen en flexibiliteit weet jij makkelijk contact te leggen met mensen. Je vindt het werken aan maatschappelijke producten in een politiek bestuurlijke organisatie een uitdaging. Daarnaast ben je ontwikkelingsgericht en toon je visie. Tegelijkertijd sta je met beide benen op de grond. Om deze functie goed uit te kunnen oefenen en met plezier te doen heb je het volgende in huis:
- werkervaring in een juridische omgeving, bijvoorbeeld bij een gemeentelijke sociale dienst, een deurwaarderskantoor, notariaat of als bewindvoerder;
- een afgeronde hbo-opleiding in een sociale of juridische richting (bijvoorbeeld SJD of Rechten);
- je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift;
- je kunt een grote caseload beheren en houdt je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt;
- je bent gewend om de klant correct te woord te staan en weet goede resultaten te behalen met je team.
Extra info
- Startdatum 1-12-2024
- Einddatum 1-4-2025
- Optie tot verlenging opmerkingen Verlenging is wellicht mogelijk, maar nu nog niet in te schatten
- Aantal uur per week 36,00
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!