Ervaren consulent Wmo HH, hulpmiddelen en vervoer

Nieuw

Functie omschrijving

Binnen gemeente Nijmegen zijn we op zoek naar Wmo consulenten (3 fte) die ons het komende jaar gaan helpen met de aanpak van onze wachtlijsten. We leggen voor het eerste halfjaar de focus op de stadsbrede indicaties voor hulp bij het huishouden. In de tweede helft van het volgend jaar komen hier mogelijk de indicaties voor hulpmiddelen in huis en voor vervoersvoorzieningen bij.
We zoeken medewerkers die per week zelfstandig 10 tot 15 indicaties voor hulp bij het huishouden kunnen stellen. Telefonisch indiceren daar waar het kan, op huisbezoek daar waar het moet.

Werkzaamheden

Je weet de hulpvraag van de inwoner helder te krijgen. Ook geef je informatie en advies op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Je stimuleert bewoners hierbij om uit te gaan van hun eigen kracht en zelfredzaamheid. Je gaat waar nodig op huisbezoek en beoordeelt de vraag van de inwoner. Je schrijft rapportages en adviseert over maatwerkvoorzieningen. Bij dit alles werk je nauw samen met je collega's en overleg je met zorgaanbieders en leveranciers. Waar relevant leg je de verbinding naar de partners in de wijken zoals de Buurtteams en Ouderenadviseurs.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-01-2025 tot en met 31-12-2025 voor minimaal 24 uur per week, onze voorkeur gaat uit naar 32- 36 uur per week.
  • Aantoonbaar afgeronde bachelor in verpleegkunde, ergotherapie of fysiotherapie en/of
  • aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met meldingen op het gebied van hulp bij het huishouden, hulpmiddelen en vervoer;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring sinds 2020 met indiceren (telefonisch of via huisbezoek) bij een gemeentelijke overheid;
  • Je gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • Je bent op de hoogte van de wet- en regelgeving op het gebied van de Wmo, je weet hoe je hem moet uitvoeren en je durft er keuzes in te maken. Geef hiervan een overtuigend voorbeeld.
  • Aantoonbaar meerjarige en recente ervaring met gemeentelijke systemen 5%; ervaring met GWS Suites is 15%;
  • Geef maximaal 3 concrete voorbeelden uit de aandachtsgebieden: hulp bij het huishouden, hulpmiddelen en vervoer, waarbij elk voorbeeld een ander aandachtsgebied betreft. Elk overtuigend voorbeeld scoort 10%;
  • Aantoonbaar meerjarige en recente ervaring met gesprekstechnieken en keukentafelgesprekken.

Competenties

Je bent flexibel, collegiaal en betrouwbaar;
- Je weet aansluiting te vinden bij de behoeften van burgers en kunt daarbij omgaan met conflicterende belangen;
- Je bent analytisch;
- Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt zowel interne als externe samenwerking op;
- Je bent communicatief en digitaal vaardig.

Extra info

  • Standplaats: Nijmegen
  • Startdatum: 01-01-2025
  • Einddatum: 31-12-2025
  • Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
  • Uren per week: Minimaal 24 (voorkeur: 32-36 uur)

De interviews zullen plaatsvinden op 9 december 2024. Gelieve hier rekening mee te houden.

Locatie

Nijmegen

Publicatiedatum

21.11.2024

Publicatie eindigt

02.12.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!