A Procesregisseur 18- huiselijk geweld

Nieuw

Functie omschrijving

De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerker.

Op dit moment zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven professional om ons team tijdelijk te versterken met specialistische kennis en ervaring bij casuïstiek van 18- en huiselijk geweld.

Wanneer er sprake is van stagnerende (keten)samenwerking, complexe vraagstukken en problematiek en/of een gevaar voor de veiligheid van het (gezins)systeem of de sociale leefomgeving ga jij als specialistische procesregisseur direct aan de slag!

Je beweegt daarbij tussen verschillende domeinen, instellingen en tussen de professionele uitvoerders, beleidsmakers en bestuurders. Je voert je regie uit op het proces. Daarnaast coach je en bent sparringpartner voor de sociaal consulenten wanneer het gaat om veiligheid, sensitiviteit om veiligheidsrisico’s te signaleren en hoe te handelen wanneer er (vermoedens van) veiligheidsrisico’s zijn.

Het betreft een afgebakende opdracht omdat wij de nodigde specialistische kennis zelf nog gaan werven. We zijn op zoek naar professional die de casuïstiek kan oppakken in de periode tot deze kennis ingebed is in onze eigen organisatie.

Wij zoeken een professional met werkervaring die zelfstandig de casuïstiek kan oppakken, hierbij proactief aan het werk gaat en op basis van zijn/ haar kennis en ervaring de juiste afwegingen maakt.

De professional handelt op basis van eigen kennis en ervaring, zonder directe instructie. We zoeken dus echt een ervaren professional.

Werkzaamheden

Procesregie casuïstiek 18- & huiselijk geweld

voert zelfstandig de procesregie bij casuïstiek waarbij de veiligheid in het gedrang is, met name bij casuïstiek 18- en huiselijk geweld in de periode tot 1 februari 2025.


Multidisciplinair overleg (MDO) in de periode tot 1 februari 2025

Sluit aan als proces regisseur en bewaakt in het bijzonder veiligheid bij het MDO zorg en veiligheid (lokaal en veiligheidshuis)


Afstemming

Onderhoud in de eerder genoemde periode contact en stemt af met ketenpartners naast de procesregisseur 18+, medewerkers van veiligheid en sociaal domein. Door te sparren en mee te denken met de sociaal consulenten worden de juiste acties uitgezet. Bij escalatie en stagnatie informeer jij de burgemeester en verantwoordelijke wethouder.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 09-12-2024 tot en met 31-01-2025. voor 24 uur per week.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als procesregisseur zorg en veiligheid.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in (regie) functies die een relatie hebben met jeugd(zorg).
  • De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en werkervaring met de sociale kaart en opschalingsstructuur jeugd.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau.
  • De kandidaat is beschikbaar om op dinsdag te werken en verklaart akkoord te gaan om op het gemeentehuis in Renkum aanwezig te zijn gedurende de looptijd van de opdracht.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als procesregisseur of in functies die een relatie hebben met procesregie zorg en veiligheid specifiek met casuïstiek waarbij huiselijk geweld speelde.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar relevante werkervaring in een gemeente of veiligheidshuis binnen onze veiligheidsregio.
  • De kandidaat is Skj geregistreerd
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO niveau, toepaspaar in de richting van jeugd, bijvoorbeeld pedagogiek, gedragswetenschappen.

Competenties

  • Besluitvaardigheid: Neemt zelfstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook bij onzekerheden of risico’s. Toont zich aanspreekbaar op eigen handelen.
  • Initiatief: Signaleert kansen, handelt proactief en durft risico’s te nemen om voordelen voor de organisatie te behalen.
  • Inlevingsvermogen: Onderkent gevoelens en behoeften van anderen en begrijpt het effect van eigen handelen daarop.
  • Luisteren: Verzamelt relevante informatie uit gesprekken, geeft aandacht, vraagt door en reageert op feedback.
  • Netwerkvaardigheid: Ontwikkelt en onderhoudt relaties buiten de eigen organisatie en benut deze voor informatie, steun en samenwerking.
  • Optreden: Maakt een krachtige, professionele en representatieve indruk op anderen.
  • Organisatievermogen: Stelt prioriteiten, plant acties en middelen en evalueert voortgang om activiteiten succesvol te laten verlopen. Past waar nodig planning aan.
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Anticipeert op en herkent relevante gebeurtenissen in een politiek-bestuurlijke context die de organisatie kunnen beïnvloeden.
  • Probleemanalyse: Signaleert problemen, herkent belangrijke informatie, analyseert vraagstukken en legt verbanden.
  • Stressbestendigheid: Blijft effectief presteren onder hoge druk, bij tegenspel en in onzekere situaties.

Extra info

  • Standplaats: Gemeente Renkum, Oosterbeek
  • Startdatum: 09-12-2024
  • Einddatum: 31-01-2025
  • Optie tot verlenging: 2x 2 maanden
  • Uren per week: 20 tot 24

De interviews zullen plaatsvinden fysiek op locatie. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.

Locatie

Renkum

Publicatiedatum

19.11.2024

Publicatie eindigt

26.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!