Contractmanager

Nieuw

Functie omschrijving

In 2025 staan er diverse grote en kleine facilitaire aanbestedingen gepland vanwege aflopende contracten. Dit betreft zowel meervoudig onderhandse aanbestedingen als Europese aanbestedingen. Ter ondersteuning van het team zoeken wij tijdelijk versterking voor o.a. de volgende aankomende aanbestedingen:

· Interieurbeplanting
· Boeken en abonnementen
· Schoonmaak
· Post en verkiezingspost
· Catering
· Onderhoud Sportparken
· Groen daken en gevels

Resultaatgebieden:
· Begeleiden en coördineren van het volledige aanbestedingsproces, waarbij je nauw samenwerkt met het cluster Inkoop, dat verantwoordelijk is voor de inkoopbegeleiding.
· Overleggen met de interne organisatie en leveranciers over algemene contractuele en juridische zaken, aanbestedingsvraagstukken en standaardisering van contracten en regelingen.
· Zorgen voor nalevering van de doelstellingen van het Inkoopbeleid, zoals SROI (Social Return Of Investment) en het betrekken van lokale ondernemers of ondernemers met het SEBO-keurmerk.
· Inzet van kennis en ervaring op het gebied van facilitaire processen.

We zijn specifiek op zoek naar een contractmanager voor het opstellen van de benodigde facilitaire aanbestedingsdocumenten. Affiniteit met de genoemde onderwerpen en kerntaken is van groot belang, evenals het vermogen om in overleg met de interne klant (opdrachtgevers/stakeholders) een zo volledig mogelijke uitvraag op te stellen. In voorkomende gevallen is de interne klant niet duidelijk en wordt een beroep gedaan op jouw adviserende vaardigheden om zelf in de rol van interne klant te treden. In samenwerking met de afdeling Inkoop draag je zorg voor het realiseren van deze aanbestedingen. Inkoop begeleidt het proces van de aanbesteding.

De opdrachtgever(s)

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De facilitaire contractmanager werkt binnen het team Vastgoedbeheer van de afdeling Vastgoed. Het team Vastgoedbeheer regisseert het onderhoud en alle facilitaire diensten van 260 gemeentelijke objecten.
De facilitaire contractmanager is verantwoordelijk voor het formuleren van de in te kopen producten en diensten, in samenspraak met zowel interne als externe klanten. In deze functie moet de contractmanager feitelijk vijf essentiële aspecten managen: kwaliteit, klantrelatie, risico’s, financiën en het naleven van verplichtingen en verwachtingen. Als schakel tussen interne klanten en externe leveranciers speelt de contractmanager een cruciale rol.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding richting facilitair, inkoop of vastgoed;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen, begeleiden en coördineren van Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met contractmanagement binnen een overheidsorganisatie;

Wensen:

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met contractmanagement binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleidingen NEVI 1 EN NEVI 2 (20 punten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het opstellen, begeleiden en coördineren van Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen(30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een facilitaire aanbesteding voor een overheidsorganisatie in de afgelopen 6 jaar (15 punten);
  • Beschikbaar per uiterlijk 6 januari 2024 voor 24 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen en tactisch inzicht
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Interpersoonlijke vaardigheden
  • Commerciële vaardigheden
  • Kritisch vaardigheden
  • Ethiek en Integriteit
  • Goed in de Nederlandse taal in woord en schrift

Extra info

Startdatum: 06-01-2025
Einddatum: 06-07-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 24 uur
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 2 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Zoetermeer

Publicatiedatum

18.11.2024

Publicatie eindigt

26.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!