- ZZP / Freelance
- 100,00
- 24-32 uur p/w, 12 mnd
Strategisch adviseur ruimte
Functie omschrijving
Werkzaamheden
- Mee- en verder ontwikkelen van een samenhangende strategie om de ruimtelijke ambities van Hardenberg te vertalen naar de uitvoerende praktijk voor de komende jaren (2030 – 2040). Je werkt samen met andere betrokkenen aan een integrale strategische agenda voor Hardenberg. We zetten daarbij in op de economie, vestigingsklimaat bedrijven, woningbouw, duurzaamheid, regionale bereikbaarheid en landbouw innovatie;
- Realiseren van de ruimtelijke strategie door intern en extern te opereren op diverse schaalniveaus (regio’s, provincie en Rijksoverheid). Je zorgt ervoor dat Hardenberg goed is aangehaakt op de ontwikkelingen die op de schaalniveaus spelen. En omgekeerd; dat men weet wat er speelt in Hardenberg. Je organiseert activiteiten, overleggen en ontmoetingen gericht op de realisering van de ruimtelijke strategie. Dat doe je in samenhang met de Economische Koers, het Programma Mobiliteit, de Human Capital Agenda etc.;
- Je ondersteunt en adviseert het bestuur, management en collega’s bij strategische en bestuurlijke opgaven en bij grote gebiedsontwikkelingen voor woningbouw, bedrijventerreinen en centrumontwikkeling;
- Je zorgt voor de interne verbinding op de ruimtelijke strategie binnen gemeente Hardenberg. En je zorgt ervoor dat de ontwikkeling en realisering van de ruimtelijke strategie intern wordt gedeeld, omarmd en geborgd.
De opdrachtgever(s)
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Hardenberg huisvest veel voorzieningen zoals een groot streekziekenhuis, een theater en een mooi winkelaanbod. Daarnaast biedt de hoogwaardige maakindustrie, de logistiek, de bouwsector en de vele andere bedrijven in onze gemeente een indrukwekkende arbeidsmarkt voor jonge én ervaren mensen. Terwijl veel andere gemeenten in onze omgeving kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne streekcentrum op het economisch knooppunt van de regio’s Zwolle, Twente en Zuidoost Drenthe. Dit betekent dat we de regiofunctie versterken, het buitengebied aantrekkelijker maken en het voorzieningenniveau nog verder verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. We bouwen honderden extra woningen per jaar en ontwikkelen een groot areaal aan nieuwe bedrijventerreinen.Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Functie eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Minimaal 5 jaar in de afgelopen 15 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur op het gebied van ruimtelijke- en gebiedsontwikkeling binnen een overheidsinstelling ;
- Aantoonbare werkervaring met strategische vraagstukken op het gebied van wonen, werken, landelijk gebied, mobiliteit en economie;
- Aantoonbaar werkervaring als sparringspartner van provincies en/of regio Hardenberg (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
- Aantoonbare werkervaring als adviseur op strategisch, tactisch en operationeel niveau (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld;
Wensen: (weging, totaal 100 punten
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (20 punten);
- Minimaal 10 jaar in de afgelopen 15 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur op het gebied van ruimtelijke- en gebiedsontwikkeling binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het adviseren van verschillende stakeholders op bestuurlijk niveau (25 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het communiceren van verschillende belanghebbende (bijvoorbeeld bewoners, bedrijven, overheid) (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld (25 punten);
Competenties
- Communicatief vaardig;
- Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
- Verbinder;
- Mensgericht;
- Open, eerlijk en duidelijk;
- Proactief;
- Verantwoordelijkheidsgevoel;
- Besluitvormer;
- Je bent flexibel en een snelle, creatieve denker met ‘twee voeten op de grond’ en met gevoel voor humor.
Extra info
Einddatum: 01-01-2026
Optie tot verlengen: 3 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 24-32 uur
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vrij
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 27 november 2024, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dindag 26 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!