BRP-Specialist

Nieuw

Functie omschrijving

Resultaat
Met het tijdelijk inhuren van een BRP-specialist wordt de voortgang van de dienstverlening aan Rondeveense inwoners gewaarborgd. De BRP-specialist zorgt o.a. voor het doorvoeren van complexe mutaties en correcties en voor grondige controle, afhandeling van bezwaarprocedures, beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten aangaande internationaal privaatrecht, rechtsverdragen en jurisprudentie, is een vraagbaak op het gebied van de burgerlijke stand voor inwoners en collega’s en maakt deel uit van de “harde kern” van het verkiezingsteam.

Werkzaamheden

- Maken, actualiseren en corrigeren van persoonslijsten;
- Beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten en eerste inschrijving; - afhandelen van complexe en specifieke zaken met betrekking tot de BRP en Burgerlijke Stand;
- Uitvoeren van kwaliteitscontroles;
- Toepassen van en adviseren over nationale en internationale wettelijke voorschriften, rechtsverdragen en jurisprudentie;
- Uitvoeren van regelingen met op het gebied van informatiebeveiliging, de wet BRP en het privacyreglement;
- Behandelen van verzoeken met betrekking tot opties en naturalisaties;
- Deelnemen aan vakinhoudelijke projectgroepen en overleggen en aan de organisatie van verkiezingen.

De opdrachtgever(s)

Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen het domein van de BRP (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving met betrekking tot persoonsgegevens en privacy (AVG);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbaar afgerond diploma ‘BRP-specialist’ (benoem dit duidelijk in het cv) (50 punten);
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar met wet- en regelgeving met betrekking tot persoonsgegevens en privacy (AVG) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen en verwerken van buitenlandse brondocumenten aangaande internationaal privaatrecht, rechtsverdragen en jurisprudentie (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Extra info

Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 01-07-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 24 uur
De opdracht wordt vervuld in overleg.
Voor kantoorfuncties waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 27 november 2024 tussen 12.30 en 14.00 uur of 28 november 2024 tussen 11.15 en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Mijdrecht

Publicatiedatum

16.11.2024

Publicatie eindigt

20.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!