Projectleider Interreg project Trechtebekercultuur

Nieuw

Functie omschrijving

De provincie Overijssel is leadpartner van het project. Dit compacte interreg project loopt nu circa 1 jaar en bestaat uit 4 partners die samenwerken aan grensoverschrijdende opgave binnen de archeologie. Hiervoor is een archeologisch thema uitgekozen (Trechterbekers) en wordt er binnen drie werkpakket gewerkt aan;
- Kennisontwikkeling;
- Kennisdeling;
- Beleidsuitwisseling.
De projectleider is verantwoordelijk voor het algemeen management van het project. Dat houdt in: coördinatie en aansturing activiteiten, voortgangsbewakingen planning. Waaronder het zorgen voor de projectadministratie, declaraties en uitbetalingen, inclusief inhoudelijke en financiële verslaglegging en verantwoording volgens de eisen van Interreg. Ook het zorgen voor regelmatige communicatie naar buiten over de voortgang en uitkomsten van het project volgens de communicatie vereisten van Interreg. Je bent aanspreekpunt voor het interreg programma en zorgt dat er afstemming is met en tussen de project partners. Het financiële management en de kostenclaims en voortgangsrapportages worden door een gespecialiseerd bureau gedaan dat ingehuurd is door de provincie, dit bureau ondersteunt ook bij het projectmanagement. De werkpakketen worden inhoudelijk getrokken door verschillende project partners. Overijssel trekt hierin het kennisdeling werkpakket, de provinciaal archeoloog is hier eerste aanspreekpunt voor. Wel zorgt de projectleider voor goede interne afstemming tussen provinciale organisatie en archeoloog. Een beleidsmedewerker cultuur/erfgoed zal als aanspreekpunt binnen de eenheid Economie en Cultuur dienen ook richting het provinciale bestuur.

De opdrachtgever(s)

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Economie en Cultuur
Je gaat aan de slag bij de afdeling Economie en Cultuur (EC), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het economische en culturele beleid. Enkele voorbeelden van belangrijke thema’s zijn energie, innovatie, het sociaal-cultureel vestigingsklimaat en de arbeidsmarkt. Er is een intensieve samenwerking met burgers, bedrijven, andere overheden en verschillende belangengroepen, waarbij wordt ingespeeld op initiatieven die aansluiten bij de provinciale ambities.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Regionale economie, Vrijetijdseconomie, Agro & Food, Cultuur, Sociale Kwaliteit, Nieuwe Energie.

Functie eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met Nederlandse en Duitse samenwerking (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Uitstekende beheersing van de Duitse taal (dit zal getoetst worden in het gesprek);(20 punten)
  • Aantoonbare netwerk binnen overheden in Nordrhein Westfalen en/of Niedersachsen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld en wanneer dit is geweest) (30 punten)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Nederlandse en Duitse samenwerking binnen een overheidsinstelling (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld); (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met communiceren met verschillende stakeholders op bestuurlijk niveau binnen Nederland en Duitsland (20 punten)

Competenties

  • Verbindend, extern: in staat eenvoudig een netwerk te onderhouden alsmede uit te bouwen en personen en instanties in het netwerk aan elkaar te verbinden, alsmede intern: goed instaat provinciale collega's met elkaar te verbinden en zich te laten commiteren aan de opgestelde Duitslandagenda;
  • Communicatief sterk in woord en geschrijft;
  • Uitstekende beheersing van de Duitse taal;
  • Complexe vraagstukken kunnen omzetten naar concrete acties;
  • Resultaatgericht.

Extra info

Startdatum: 01-01-2025
Einddatum: 01-01-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 12 maand(en)
Aantal uur per week: 4-8 uur
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nader overeen te komen
Standplaats: zwolle


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 29 november 2024 tussen 11.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Zwolle

Publicatiedatum

16.11.2024

Publicatie eindigt

24.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!