- Detachering
- 75,00
- 24 uur pw, 6 mnd
Jurist Maatschappelijk en Sociaal Domein
Functie omschrijving
Wat ga je doen?
- Je geeft juridisch advies aan de organisatie op vraagstukken binnen het maatschappelijk en sociaal domein;
- Je behandelt bezwaarschriften van inwoners in je rol van secretaris van de commissie bezwaarschriften sociaal domein;
- Je hebt een signalerende en adviserende rol op het gebied van juridische kwaliteitszorg en bewaakt de juridische consistentie binnen de organisatie.
Omschrijving kandidaat
- Je hebt een afgeronde universitaire opleiding in de rechten, bij voorkeur met ervaring in het sociaal recht en/of bestuursrecht;
- Je hebt ervaring met het werken binnen het maatschappelijk en sociaal domein bij een gemeente. Als je ook ervaring hebt met juridische advisering over openbare orde en veiligheidsvraagstukken is dat een pré;
- Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt juridische vraagstukken helder en begrijpelijk uitleggen aan niet-juridische collega's;
- Je werkt zelfstandig, maar bent ook in staat om samen te werken met anderen binnen een dynamische en politieke organisatie;
- Je hebt ervaring met het behandelen van bezwaarschriften en het adviseren over de juridische aspecten van beleids- en uitvoeringsvraagstukken;
Waarom werken bij de gemeente Hellendoorn?
We zijn een kleine en wendbare gemeente waar je met een hecht team samenwerkt.
Er is ruimte voor initiatief en je krijgt het vertrouwen om te werken aan belangrijke juridische vraagstukken binnen het maatschappelijk en sociaal domein.
Je draagt direct bij aan de maatschappelijke en sociale doelstellingen van de gemeente.
Functie eisen
- De kandidaat heeft minimaal een juridisch opleiding afgerond op WO niveau.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan als jurist.
- Je gaat akkoord met detachering.
Wensen
- De kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring in de rol van secretaris van de commissie voor bezwaarschriften.
- De kandidaat heeft aantoonbare kennis en ervaring met het werken voor een gemeente en/of andere overheidsinstelling.
- De kandidaat is ervan bewust dat hybride werken mogelijk is, maar wel minimaal 2 dagen aanwezig op locatie.
- De gesprekken vinden plaats in week 49/50 (2-13 december), zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met juridische zaken op het gebied van (dit moet duidelijk zichtbaar zijn op de cv):
- maatschappelijk en sociaal domein
- openbare orde en veiligheidsvraagstukken
Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
- durft gevraagd en ongevraagd juridisch advies te geven aan de organisatie.
- analytisch
- observerend en daar ook op handelen
- initiatiefrijk
- sterk communicatief
- creatieve oplosser
- teamspeler
- zelfstandig
Extra info
- Startdatum 20-1-2025
- Einddatum 30-6-2025
- Optie tot verlenging opmerkingen Ja, optioneel 2 x 4 maanden
- Aantal uur per week 24,00
Hybride werken is mogelijk, maar wel minimaal 2 dagen aanwezigheid op locatie
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!