Consulent P&O Services

Nieuw

Functie omschrijving

Omschrijving werkzaamheden
De directie Personeel & Organisatie (P&O) is verantwoordelijk voor het HR-beleid, de uitvoering van het HR beleid en facilitaire zaken. De directie staat voor gericht beleid en goede dienstverlening. De directie staat niet op zichzelf, maar maakt onderdeel uit van de waardestroom bedrijfsvoering. Door vraagstukken integraal en in samenwerking op te pakken bereiken we het gewenste resultaat, waarbij het belang van het Kadaster als organisatie voorop staat.

Je komt terecht op de afdeling P&O Services, binnen het team P&O-Services wat onderdeel is van de directie Personeel & Organisatie. Het team houdt zich dagelijks bezig met het administratieve proces binnen P&O op het vlak van o.a. ziekte, verlof, in,- door en uitstroom.

We zijn als afdeling volop in ontwikkeling en proberen steeds op zoek te gaan naar verbeteringen in ons proces. Op dit moment loopt er een aanbesteding van nieuwe software voor de dagelijkse bedrijfsactiviteiten waaronder inkoop, financiën, projectbeheer, personeels,- en salarisadministratie.


Daarin zijn een aantal uitgangspunten opgenomen die hieraan ten grondslag liggen:

  • We gaan uit van Best Practices;
  • We houden ons zoveel mogelijk aan de standaard;
  • We doen digitaal wat digitaal kan;
  • De registratie vindt plaats bij de bron.

Voor het team betekent dit een verandering in werkwijze en hoe wij de dingen doen met elkaar. Dat is waar we de aankomende tijd naar toewerken en dat doet een aanspraak op competenties zoals flexibiliteit, eigenaarschap, gespreksvaardigheden, klantgerichtheid, inlevingsvermogen en organisatiesensitiviteit.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • SAP HCM en SuccessFactors;
  • ERP Afas;
  • Andere ERP en/of HR programma’s;
  • Microsoft Office;
  • HR-Processen;
  • Relevante Wet- en regelgeving.

Werkzaamheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

Als Consulent P&O bij het Kadaster ben je de spil in een soepele overgang tussen het huidige en het nieuwe ERP-programma. Je zorgt ervoor dat alles achter de schermen soepel verloopt. Anderzijds signaleer, initieer en ondersteun je in de veranderingen van het ERP-programma. Je bent de ambassadeur en vraagbaak voor de veranderingen in de processen van de HR administratie maar ook richting de medewerkers die nu binnen deze processen werkzaam zijn.

Onder de coördinatie van de HR businesspartner en product owner geef je vorm aan de invulling van deze werkzaamheden. De aandacht komt te liggen op meer en meer uitfaseren van huidige werkwijze en voorsorteren op de nieuwe werkwijze. Daarin speelt het voorbereiden van alle medewerkers en managers een grote rol.

Binnen de directie P&O zijn we invulling aan het geven in een nieuwe werkwijze. P&O-Services ondersteund in hun expertise op het administratieve vlak en we zorgen voor een efficiënte administratieve afhandeling. Dit doen wij in nauwe samenwerking en met meer verbinding tot onze klant (managers en medewerkers).

P&O-Services staat in direct contact met de personeelsadviseurs, waarbij wij een samenwerkingsdynamiek hebben die complementerend is aan elkaar. We zijn als personeelsadviseur en P&O-services medewerker één gezicht en spreken één taal richting de business.
Daardoor zijn wij niet langer alleen de bewaker van de wet- en regelgeving maar ook de expert die meerwaarde levert in de toepassing ervan.

Als consulent P&O geef je het voorbeeld in de wijze waarop we hier invulling aan geven. Je neemt hierin het initiatief en een proactieve houding aan ten aanzien van de nieuwe werkwijze tussen P&O-Services en de personeelsadviseurs.

Je loopt niet weg voor deadlines en ziet het als uitdaging deze deadlines te halen. Je hebt een passie voor precisie en voelt je thuis in een omgeving waar teamspirit en samenwerking hoog in het vaandel staat.

De opdrachtgever(s)

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 9 december 2024 tot en met 30 november 2025 voor 24-36 uur per week.
  • Afgeronde hbo-opleiding.
  • Minimaal 4 jaar ervaring in een vergelijkbare HR-functie.
  • Aantoonbare kennis van HR-processen en wet- en regelgeving.
  • Aantoonbare ervaring met ERP-systeem SAP.
  • Aantoonbare ervaring met ERP-systeem Afas.
  • Aantoonbare ervaring met het coachen en begeleiden van collega’s.
  • Je gaat akkoord met detachering.

Wensen

  • U geeft een beschrijving van een aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).

Competenties

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
• Resultaatgericht;
• Helicopterview;
• Adviesvaardigheid;
• Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
• Organisatiesensitief;
• Inlevingsvermogen;
• Kwaliteitsgericht;
• Klantgericht;
• nauwkeurig;
• Proactief en initiatiefrijk.

Extra info

  • Standplaats: Apeldoorn
  • Startdatum: 09-12-2024
  • Einddatum: 30-11-2025
  • Optie tot verlenging: 2 x 1 jaar
  • Uren per week: 24 - 36

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 03-12-2024 in Apeldoorn. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.

Locatie

Apeldoorn

Publicatiedatum

15.11.2024

Publicatie eindigt

25.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!