Meer details
Match criteria
Dienstverband
- ZZP / Freelance
Uurtarief
- 103,00
Duur
- 32 uur pw, 7 mnd
Projectleider/Kwartiermaker - Informatiemanagement Fysiek Domein
Nieuw
Functie omschrijving
Het betreft een opdracht als projectleider/kwartiermaker om de rol Informatiemanager Fysiek Domein nader te bepalen.
Dit betreft een tijdelijk functie, onderdeel van de opdracht is ook om het profiel van informatiemanager voor het fysieke domein scherper te krijgen, het selecteren van een vaste kandidaat en de knowhow over te dragen.
Het Fysiek Domein omvat een aantal afdelingen met werkzaamheden die direct te koppelen zijn aan de openbare ruimte. De werkzaamheden lopen uiteen van het uitvoeren van het dagelijks onderhoud in de openbare ruimte, renovaties en aanleg van de openbare ruimte, beheer, renovatie en nieuwbouw van gemeentelijk vastgoed, gebiedsontwikkeling, tot vergunningverlening en handhaving van orde en veiligheid in de openbare ruimte.
Het is daarom gewenst om een projectleider / kwartiermaker aan te stellen die ervaring heeft in kanaalsturing en digitale dienstverlening. Deze kwartiermaker moet in staat zijn om een goed advies uit te werken, waarbij wordt ingezet in de optimaliseren van digitale samenwerking. De kwartiermaker moet ook in staat zijn om de organisatieveranderingen voor te bereiden en uit te voeren, met veel aandacht voor adoptie van de transformatie.
Je speelt een cruciale rol in het waarborgen en ontwikkelen van onze digitale informatievoorziening. Je werkt nauw samen met de diverse teams binnen het fysiek domein en adviseert het management. Je bent eerste aanspreekpunt voor informatie-gerelateerde vraagstukken en fungeert als schakel tussen het Fysieke Domein en de afdeling Automatisering & Informatiemanagement.
Resultaatgebieden:
Strategische inzet digitalisering:
Dit betreft een tijdelijk functie, onderdeel van de opdracht is ook om het profiel van informatiemanager voor het fysieke domein scherper te krijgen, het selecteren van een vaste kandidaat en de knowhow over te dragen.
Het Fysiek Domein omvat een aantal afdelingen met werkzaamheden die direct te koppelen zijn aan de openbare ruimte. De werkzaamheden lopen uiteen van het uitvoeren van het dagelijks onderhoud in de openbare ruimte, renovaties en aanleg van de openbare ruimte, beheer, renovatie en nieuwbouw van gemeentelijk vastgoed, gebiedsontwikkeling, tot vergunningverlening en handhaving van orde en veiligheid in de openbare ruimte.
Het is daarom gewenst om een projectleider / kwartiermaker aan te stellen die ervaring heeft in kanaalsturing en digitale dienstverlening. Deze kwartiermaker moet in staat zijn om een goed advies uit te werken, waarbij wordt ingezet in de optimaliseren van digitale samenwerking. De kwartiermaker moet ook in staat zijn om de organisatieveranderingen voor te bereiden en uit te voeren, met veel aandacht voor adoptie van de transformatie.
Je speelt een cruciale rol in het waarborgen en ontwikkelen van onze digitale informatievoorziening. Je werkt nauw samen met de diverse teams binnen het fysiek domein en adviseert het management. Je bent eerste aanspreekpunt voor informatie-gerelateerde vraagstukken en fungeert als schakel tussen het Fysieke Domein en de afdeling Automatisering & Informatiemanagement.
Resultaatgebieden:
Strategische inzet digitalisering:
- Je adviseert over digitale ontwikkelingen en doet voorstellen voor de inzet van digitalisering binnen onze bedrijfsvoering en dienstverlening aan inwoners en bedrijven.
- Je ziet kansen en I-ontwikkelingen, zoals digitale dienstverlening en werken op afstand. Je stimuleert de afdelingen deze kansen te benutten.
- Je anticipeert op veranderingen op IT-gebied en begeleidt de organisatie bij deze veranderingen.
- Je ontwikkelt en beheert de informatiehuishouding binnen het Fysieke Domein. Je verbindt klantbehoeften met IT/IV-oplossingen en toetst deze op effectiviteit en haalbaarheid.
Omschrijving kandidaat
Profiel:
- WO werk- en denkniveau.
- Minimaal 2 jaar werkervaring als informatiemanager op het gebied van business informatiemanagement respectievelijk op het raakvlak tussen business en IT.
- Kennis van methoden en standaards op het gebied van informatieplanning en informatiearchitectuur en business informatiemanagement.
- Kennis van de ontwikkelingen binnen het Fysiek Domein.
- Actuele kennis van informatiearchitectuur en ICT-omgevingen binnen een gemeentelijke organisatie.
- Ervaring met project- en procesgericht werken.
Functie eisen
- Op cv aantoonbaar een afgeronde Master opleiding in de Executive informatiemanagement
- Op cv aantoonbaar minimaal 7 jaar ervaring als projectleider of lijnmanager met de inrichting van digitale dienstverlening de afgelopen 10 jaar. Referentie vereist
Wensen
- Op cv aantoonbaar ervaring met het ontwikkelen van een visie, strategie of beleid op digitale samenwerking in de afgelopen 5 jaar.
- Op cv aantoonbaar ervaring met veranderprocessen en de herinrichting van organisaties, functies en competenties rond digitale dienstverlening in de afgelopen 5 jaar.
Competenties
- Klantgericht.
- Resultaatgericht.
- Doortastend.
- Verbinder.
- Overtuigingskracht.
Extra info
- Van 1-12-2024 t/m 1-7-2025
- Optie verlenging: 4 x 6 maanden
- Standplaats: Amstelveen (niet locatie gebonden)
De gesprekken vinden plaats op vrijdag 29 november 2024 tussen 13:00-16:00 plaats. De gesprekken zijn fysiek op het raadhuis. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.
Locatie
Amstelveen
Publicatiedatum
13.11.2024
Publicatie eindigt
22.11.2024
Contactpersoon
Foeken
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: