Contract Advies

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling Projecten en Uitvoering (PU) van waterschap Hollandse Delta (WSHD) richt zich op het voorbereiden en uitvoeren van projecten en programma's uit de Programmabegroting. Het voornaamste doel van de afdeling is bestuurlijk vastgestelde projecten en maatregelen binnen tijd, budget en kwaliteit en tegen maatschappelijk aanvaardbare kosten te realiseren. Om dit met de juiste kwaliteit te realiseren zet de afdeling in op de verdere ontwikkeling van de competenties van de vaste medewerkers en op het uitwerken van Portfoliomanagement dat de basis is voor het structureren en standaardiseren van de realisatie van de Programmabegroting. De afdeling PU wil verder aansluiten bij de ontwikkelingen in de markt, zoals duurzaamheid, innovatie en andere contractvormen.

De opdracht kent contactmomenten met diverse projectteams. De werkzaamheden worden middels RAW bestekken (UAV) en UAV-GC contracten in de markt gezet. Er wordt verantwoording afgelegd aan de contractmanager(s) en maandelijks wordt gerapporteerd over de voortgang van de projecten. Daarnaast wordt de inkoopadviseur ondersteund. De opdracht heeft betrekking op de contractadvisering voor de voorbereidings- aanbesteding en uitvoeringsfase. Het projectteam is opgebouwd conform het IPM model. WSHD werkt met projectmanagement methodiek PRINCE2.

Tijdens de voorbereidingsfase wordt de contractmanager geadviseerd en ondersteund bij de beheersbaarheid van het contract in het licht van de eisen die het contract aan de opdrachtnemer stelt. Op basis van de vigerende modelcontracten binnen WSHD worden contractdocumenten opgesteld. Tevens wordt er advies gegeven over aanpassing van contractteksten om zo de klantwens van de interne opdrachtgever te borgen. Hierbij is er veelvoudig contact met de technisch- en omgevingsadviseur. De kwaliteit van de verschillende contracten moet worden gewaarborgd en de aankondigings-, aanbestedings- en gunningsprocedures moeten worden verzorgd. Daarnaast moeten knelpunten worden herkend, beoordeeld en afgehandeld.

In de uitvoeringsfase moeten de directievoerders en toezichthouders worden aangestuurd bij RAW contracten. Bij UAV-GC contracten wordt nauw contact gehouden met de opdrachtnemers en moet er worden gestuurd op de samenwerking. Bij de contracten wordt toegezien op de naleving van de contractuele verplichtingen en afwikkeling van eventuele afwijkingen op het contract.

Onderdeel van deze opdracht is eveneens dat er indien nodig directie gevoerd wordt op één van de UAV contracten. Echter ligt de focus op het contractadviseurschap.

Functie eisen

  • Kandidaat is in het bezit van PRINCE2 certificering of behaalt de PRINCE2 certificering binnen een maand na opdracht.
  • Kandidaat heeft een rijbewijs B.
  • Kandidaat is in het bezit van een VCA-VOL certificaat of behaalt dit binnen twee weken na aanvang van de opdracht.
  • Kandidaat dient per 1 januari 2025 beschikbaar te zijn voor de gevraagde uren. Geef hieronder aan per wanneer kandidaat beschikbaar is.
  • Kandidaat heeft minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke opdracht.

Geef aan hoe de opdracht bij het waterschap wordt uitgevoerd op basis van de opgedane kennis en ervaring. Denk hierbij aan kennis van/ervaring met:

  • Contractbeheersing, inkoop & aanbesteden, samenwerking met/advisering aan Contractmanager, werken in VISI en SharePoint;
  • Inkoop- en contractmanagement, relevante wet- en regelgeving ;
  • Aansturing en de voorbereiding van dienstencontracten (uitgevoerd onder AWVODI, DNR of RVOI);
  • Aansturing en de voorbereiding van contractstukken (UAV en UAV-GC) of gelijkwaardige contractvormen;
  • Opstellen van UAV en UAV-gc contracten of gelijkwaardige contractvormen;
  • Uitvoering van meerdere projecten gelijktijdig (UAV en UAV-GC) of gelijkwaardige contractvormen;
  • Contractadviseur binnen een IPM projectteam;
  • Opstellen van contract beheers- en toets plannen;
  • Toets coördinatie bij UAV-GC contracten en ervaring met projectbewaking van financiën en planning (opstellen prestatieverklaringen);
  • Ruime ervaring met baggerprojecten.

Extra info

  • De verwachte inzet op de opdracht is 36 uur per week.
  • De einddatum van de opdracht is 31 december 2025, met de mogelijkheid tot verlenging tot maximaal twee keer (voor bepaalde tijd) en een maximale inhuurtermijn van vierentwintig maanden (inclusief de initiële inhuurperiode).
  • De standplaats is Ridderkerk. Het genoemde uurtarief is inclusief reis- en verblijfskosten maar exclusief btw.
  • Middelen zoals telefoon, auto, laptop/tablet en de benodigde persoonlijke beschermingsmiddelen worden niet door waterschap Hollandse Delta verstrekt.
  • Gesprekken zijn op 25 nov. 2024 (ma.)

Locatie

Ridderkerk

Publicatiedatum

07.11.2024

Publicatie eindigt

17.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!