- Detachering
- 85,50
- 32-36 uur
Communicatie adviseur
Functie omschrijving
Als adviseur ben je sparringpartner van de burgemeesters en colleges van Blaricum, Eemnes en Laren, de directie en het management van de BEL Combinatie, bij complexe communicatievraagstukken. Je adviseert gevraagd en ongevraagd over hun opstelling bij actuele en politieke kwesties en bewaakt daarbij onze visie op communicatie. Je bent (mede) verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen, monitoren en toetsen van zowel de corporate als de interne communicatiestrategie. Je bewaakt de identiteit en het imago van de drie gemeenten en onze werkorganisatie.
Om aan te voelen wat er nodig is en om goed uit te kunnen dragen wie wij zijn, is het van belang dat je een goed gevoel hebt voor wat er leeft en speelt binnen onze gemeenten en de werkorganisatie.
Werkzaamheden
- Je bent woordvoerder en media adviseur voor de 3 gemeenten en de BEL Combinatie en hebt regelmatig contact met de pers;
- Je draagt bij aan de communicatie op intern en extern gebied, en zorgt voor een goede verbinding met het bestuur en andere teams binnen de BEL Combinatie;
- Je adviseert op bestuurlijk- en op uitvoerend niveau en voert zelf ook uit (schrijft, redigeert, begeleidt middelen en stemt af met betrokken partners);
- Je adviseert de directeur over interne projecten, maakt communicatieplannen en rolt dit uit binnen de organisatie om alle medewerkers mee te nemen in de verbeteringen die we doorvoeren
- Je ontwikkelt communicatieplannen en werkt samen in het team communicatie voor de uitvoering hiervan;
- Je stelt profileringsprofielen op voor bestuurders en directie en adviseert bij mediamomenten en crisissituaties;
De opdrachtgever(s)
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een rol als communicatie adviseur binnen een (lokale) overheidsomgeving;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het begeleiden van interne projecten en verandercommunicatie (benoem dit duidelijk in het cv);
- Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het adviseren van bestuurders binnen een (lokale) overheidsomgeving;
- Je bent bereid om ook incidenteel buiten reguliere kantoortijden te werken (bijvoorbeeld voor een bewonersavond of raadsvergadering in de avonduren).
Wensen: (weging, totaal 100 punten)
- Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (10 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen én uitvoeren van communicatieadvies (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
- Aantoonbare organisatorische ervaring bij (lang)lopende projecten waarbij je rapporteert aan projectleiders en/of bestuurders (10 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare communicatie ervaring in een crisisorganisatie (20 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met persvoorlichting (20 punten)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met woordvoering van bestuurders (20 punten).
Competenties
Competenties die je nodig hebt zijn: dienstverlenend, creatief, pragmatisch en flexibel bent. Elke dag is anders en er komen veel ad hoc taken op je pad. Je kunt daarom goed omgaan met hectiek, stelt prioriteiten en werkt resultaatgericht. Jouw enthousiasme, deskundigheid en drang naar samenwerking heeft effect in de richting van je collega’s.
Voor deze rol zijn de volgende eigenschappen van belang:
- Je bent een bestuurlijk sensitieve en stevige adviseur op tactisch en strategisch niveau, met een positief-kritische instelling.
- Je staat stevig in je schoenen, geeft gevraagd en ongevraagd advies aan bestuurders en geeft tegengas waar dit nodig is. Je kunt de politieke belangen voor bestuurders en inwoners goed afwegen en hier snel in handelen;
- Je hebt organiserend vermogen, kan de regierol oppakken en coördineert (lang)lopende projecten, rapporteert over voortgang, knelpunten en afwijkingen aan de projectleiders en bestuurders;
Extra info
Einddatum: 01-04-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 32-36 uur
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vijdag 15 november 2024 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!