- Detachering
- 60,00
- 36 uur p/w, 3 mnd
Consulent Participatiewet
Werkzaamheden
- Je voert regelmatig gespreken met de inwoner om vast te stellen wat nodig is om te participeren, je maakt hiervoor een Plan van Aanpak;
- Je beheert een caseload met grotendeels jongeren onder de 27 jaar. Je controleert de rechtmatigheid van de uitkering en monitor de ingezette ondersteuning;
- Je handelt aanvragen voor levensonderhoud en bijzondere bijstand zelfstandig af.
De opdrachtgever(s)
Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!' Anders gezegd, wij zijn 4G. Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.
Afdeling maatschappelijk ondersteuning
De afdeling Maatschappelijke ondersteuning houdt zich bezig met de uitvoering van alle gemeentelijke taken in het sociaal domein. We werken daarbij intensief samen met de gemeenten in de regio Gooi en Vechtstreek. Onze uitvoeringsorganisatie draagt zorg voor de toegang tot passende ondersteuning voor inwoners van de gemeenten Huizen, Blaricum, Laren en Eemnes.
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als consulent inkomen en participatiewet
- Aantoonbare werkervaring met de leeftijdsgroep tot 27 jaar (licht dit duidelijk toe in het cv).
Wensen: (weging totaal 100 punten)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als consulent inkomen en participatiewet; (30 punten)
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Participatiewet jongeren onder de 27 jaar ; (30 punten)
- Aantoonbare werkervaring met Civison-samenleving en i-samenleving; (20 punten)
Competenties
- Je bent communicatief sterk: een verbinder die samenwerkt en oog heeft voor verschillende belangen.
- Je kunt goed gesprekken voeren, luisteren en kunt de inwoner op een prettige manier informeren.
- Je bent klantgericht.
- Je brengt structuur en bent resultaatgericht.
- Een flexibele werkhouding en je kunt omgaan met voortdurende wijzigingen in wet- en regelgeving
Extra info
Einddatum: 06-04-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 29 november 2024 tussen 09.00 en 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!