- ZZP / Freelance
- 81,00
- 28-30 uur p/w, 6 mnd
Communicatiemedewerker Economie
Functie omschrijving
Als communicatiemedewerker voer je de communicatieactiviteiten uit die extern gericht zijn maar ook intern mede bedoeld zijn om de collega's te informeren over onze werkzaamheden. Je stemt je werkzaamheden af met onze teamleider, de coördinatoren van de beleidsdoelen en de beleidsmedewerkers.
Je bent als communicatieadviseur verantwoordelijk voor de volgende werkzaamheden:
- Je zorgt dat de communicatie over economie een samenhangend geheel is en maakt daarbij gebruik van onze communicatiestrategie voor economie en de communicatiekalender;
- Je vergroot met de communicatie de zichtbaarheid van het thema economie binnen en buiten de provinciale organisatie.
- Je schrijft en redigeert teksten voor de verschillende communicatiemiddelen als storytelling, persberichten, artikelen of posts op onze social media en de corporate website.
Deelname corporate communicatie
Voor goede afstemming met het corporate communicatieteam en aansluiting op de corporate communicatiestrategie van de provincie Utrecht, neem je structureel deel aan corporate communicatie-overleggen. Je sluit aan bij het tweewekelijkse overleg van communicatie en werkt samen met woordvoerders, communicatieadviseurs en de collega’s van het webteam die de website, het intranet en de social mediakanalen beheren.
Voor team economie zoeken wij
Je bent een communicatiemens in hart en nieren: iemand met creatieve ideeën en inzichten in de laatste ontwikkelingen op het communicatievlak. Projecten komen bij jou tot leven en veranderen onder jouw handen van beleidsdocumenten in aansprekende communicatie. Op het juiste moment kun je afstand nemen, de grote lijnen bepalen en verbinding leggen met de doelen van het programma. Bovendien voel je haarfijn aan wat de toon van je communicatie moet zijn, zowel voor de interne collega’s als voor de externe stakeholders, en op politiek-bestuurlijk niveau. Je bent pragmatisch en je kunt goed planmatig werken. Flexibiliteit, deskundigheid en doortastendheid zijn sleutelwoorden in jouw manier van werken.
Bovenal ben je een doener. Je werkt zelf aan artikelen, nieuwsberichten, social media posts, fotografie, podcasts, bijeenkomsten.
Beoogd resultaat
De communicatiemedewerker is verantwoordelijk voor het implementeren van een samenhangende communicatiestrategie rondom de beleidsdoelen van het team economie. Dit omvat het publiceren van minimaal 4 artikelen, 6 social media posts, en 2 persberichten per maand, met een beoogde toename van 20% in online interactie. De medewerker stemt de communicatie af met het team, bewaakt de voortgang van de communicatiekalender, en zorgt voor aansluiting op de corporate communicatiestrategie, waarbij alle producten binnen 12 maanden worden opgeleverd en maandelijks geëvalueerd.
De opdrachtgever(s)
De communicatie is gericht op het delen van informatie over onze behaalde resultaten (en verbeterpunten) van onze beleidsdoelen: toekomstbestendige bedrijven en werknemers; innovatie en ruimtelijke economie. Je gebruikt hierbij communicatiemiddelen als storytelling, persberichten, artikelen of posts op onze social media en de corporate website.
Functie eisen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van communicatie of eventmanagement;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als communicatiemedewerker/adviseur;
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker/adviseur (25 punten);
- Aantoonbare kennis van economische beleidsonderwerpen (20 punten);
- Kwalitatieve communicatieproducten van eigen hand (geef hiervan een duidelijk voorbeeld of link in je CV) (30 punten)
Competenties
- Je kunt goed zelfstandig plannen en organiseren;
- Je beheersing van het Nederlands is uitstekend;
- Je schrijft makkelijk en snel zelf een tekst in de juiste tone of voice, maar je weet ook hoe je een scherpe briefing schrijft als je dit uit moet besteden;
- Je bent bekend met LinkedIn, en weet hoe je deze effectief kunt inzetten voor het programma;
- Je kan berichten maken en plannen, reacties monitoren, en resultaten verzamelen om de prestaties te meten;
- Je bent in staat om behoeften binnen teams te herkennen en deze in overleg met de beleidsmedewerkers op te pakken;
- Je bent in staat om de communicatieactiviteiten in de communicatiekalender te bewaken;
- Je haalt input voor de kalender uit het team, maar ook van andere collega's binnen de organisatie;
- Je hebt een scherp oog voor design en huisstijl.
Extra info
Einddatum: 01-07-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 28-30 uur
De opdracht kan worden vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – V
Is hybride werken mogelijk: ja
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 19 november 2024, 15.00 uur en vrijdag 21 november 2024, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!