Functioneel Beheerder (belastingen)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Purmerend voert de WOZ-, BAG- en belastingtaken uit in eigen beheer met o.a. gebruikmaking van de softwareapplicatie van GouwIT. Het functioneel beheer van de GouwIT applicatie wordt uitgevoerd door de functioneel beheerders uit het cluster financiën. In de huidige situatie maken wij gebruik van componenten van de Gouw versies 7 en 7 R2.

Als specialist richt jij je op het functioneel beheer van de applicaties binnen het cluster financiën met de focus op de softwareapplicatie van GouwIT en aanverwante zaken als dataleveringen voor o.a. de interne organisatie. Je bent primair verantwoordelijk voor het goed en veilig laten functioneren van de gemeentelijke softwareapplicaties rond belastingen, kwijtschelding en bezwaarschriften en het ondersteunen van de medewerkers in het gebruik van de applicatie(s) die hiervoor worden ingezet.

Jij analyseert meldingen en storingen en lost deze op en draagt zorg voor een gedegen en actuele documentatie. Je verzorgt het tijdig plaatsen van patches en updates. Je geeft informatiebeveiliging in je werkzaamheden een hoge prioriteit.

Gaandeweg de opdracht zullen er naast de dagelijkse beheertaken ook technische- en inrichtingsvraagstukken komen rond doorontwikkeling van de gebruikte GouwIT software en versies. Van jou als functioneel beheerder wordt verwacht samen met de andere beheerders mee te denken bij het adviseren om tot goede en passende oplossingen te komen.

Werkzaamheden

  • Je bent samen met de Gouwbeheerders mede verantwoordelijk voor de functionele inrichting van de Gouw applicatie en het contact met eindgebruikers.
  • Je beantwoordt vragen en lost problemen op met betrekking tot de werking en het gebruik;
  • Je registreert en bewaakt meldingen en communiceert met medewerkers over de voortgang.
  • Je signaleert de noodzaak tot functionele aanpassingen en stemt deze af met de andere Gouwbeheerder en draagt bij aan het implementeren van deze aanpassingen;
  • Je adviseert proceseigenaren en key users over het gebruik en mogelijkheden van de applicatie.
  • Je draagt zorg voor de documentatie en instructies aan eindgebruikers.
  • Je test nieuwe functionaliteiten en je let erop dat de applicaties goed blijven functioneren.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en de organisatie is ook het team ICT aan het groeien, hierdoor zijn we van plan om met kennisgebieden te gaan werken.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in het lezen, schrijven en uitvoeren van SQL;
  • Aantoonbare kennis van de werkprocessen binnen teams Belastingen, BAG én WOZ (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Aantoonbare kennis van de landelijke voorzieningen Basisregistratie Kadaster (BRK) en Landelijke Voorziening WOZ (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief de verlengingen.

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GouwIT (benoem dit duidelijk in het cv.)(40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Gouw 7 en 7 R2 bij een gemeentelijke organisatie (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het bevragen van databases van Gouw (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren én instrueren ten behoeve van Gouw-IT (benoem dit duidelijk in het cv.) (20 punten).

Competenties

We zijn op zoek naar een functioneel beheerder die stevig in zijn schoenen staat. Een echte teamspeler, communicatief vaardig en die ook de verbinding kan leggen met de proceseigenaren en eindgebruikers. Kennis en ervaring van softwareapplicatie van GouwIT en SQL is een must.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-06-2025
Optie tot verlengen: 3 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 24-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.


De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de geselecteerde kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Purmerend

Publicatiedatum

06.11.2024

Publicatie eindigt

13.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!