Manager Frontoffice en Planning

Nieuw

Functie omschrijving

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
De Stedin Academie: dé inspirerende plek waar medewerkers van Stedin worden opgeleid én terecht kunnen voor advies, training en scholing.
In deze functie ben je onderdeel van het management team van de Stedin Academie bestaande uit vier managers en de Academiedirecteur. Samen zetten jullie je in voor de doorontwikkeling van de Stedin Academie, ieder vanuit zijn of haar vakgebied. Als manager Frontoffice & Planning Stedin Academie ga je leiding geven aan de afdeling die verantwoordelijk is voor het in behandeling nemen en beantwoorden van (eerstelijns)vragen over onderwijs, opleidingen, planningen, certificeringen en trainingen vanuit heel Stedin én onze externe partijen, zoals opleidingsleveranciers en aannemers. Daarnaast ben je samen met je afdeling het visitekaartje van de Stedin
Je doet dit samen met je team (12 medewerkers), bestaande uit front- en backofficemedewerkers en functioneel beheerders van de online leeromgeving van de Stedin Academie. Jouw team is verantwoordelijk voor opleidingswerkzaamheden voor ca. 7.000 in- en externe 'klanten' die opleidingen, trainingen of onderwijs willen volgen of vragen hebben over inschrijving, te volgen opleiding, diploma’s, etc. Kortom, voldoende om je energie in te steken!

Werkzaamheden

Hoe ziet jouw werkdag er als manager Frontoffice Academie uit? Dat lees je hier.
Op onze Stedin Academie stap jij op maandagochtend binnen. Wat staat er vandaag op de agenda? Je hebt een overleg met je team waarin je stuurt op de vragen die binnengekomen zijn via ons ticketsysteem TopDesk. Hoe staat het met de doorloopsnelheid? Hoeveel openstaande tickets staan eruit? Zijn er problemen met de beantwoording ervan? Je maakt duidelijke afspraken en schept kaders voor je medewerkers.
Tot aan de lunch check jij alles met betrekking tot de (her)certificeringstrainingen; jouw team plant deze tijdig in en zorgt voor een efficiënte en tijdige verwerking in de daarvoor bestemde systemen.
Na de lunch heb je een Teams-overleg met onze opleidingsintermediair om het proces van het inplannen van de trainingen nog beter te stroomlijnen en het verder uitbouwen van ons leermanagementsysteem (LMS) goed door te spreken. Je laat de collega’s van functioneel beheer uit jouw team hierbij aansluiten.
In de middag bereid je de MT vergadering voor de volgende dag alvast voor. Je hebt vorige week gewerkt aan een verbetervoorstel dat je wilt gaan invoeren op je afdeling en je wilt hier graag jou mede MT-leden over informeren. Het verbetervoorstel heeft betrekking hoe jouw afdeling zo goed mogelijk de administratie rondom het MBO-onderwijs van de Stedin Academie kan inrichten.
Jouw 3 belangrijkste doelen op een rij?
  • Het verder bouwen met jouw team aan een optimale dienstverlening en onderlinge samenwerking om aan alle vragen te kunnen voldoen. Hierbij draag je zorg voor een duidelijke structuur en koers, vanuit transparante en heldere werkprocessen, met aandacht voor jouw teamleden, waardoor alle Stedin medewerkers optimaal worden geholpen bij opleidingsvragen.
  • Een gastvrij, efficiënt en effectief verloop van de opleidingsgerichte dienstverlening richting ca 7.000 in- en externe klanten, zodat de klanttevredenheid hoog is.
  • Zorgen dat onze collega’s zich tijdig kunnen laten (her)certificeren en de inschrijving en certificering correct verwerkt wordt.

De opdrachtgever(s)

Een goed team. Daar hoor je bij.
Als Stedin Academie staan wij aan de basis van deze ontwikkeling voor alle Stedin medewerkers. Hierbij hebben we vorig jaar de Stedin Academie gelanceerd, waarbij we alle technische opleidingen hebben samengevoegd met alle opleidingen vanuit HR (teamontwikkeling en persoonlijke ontwikkeling).
Als manager Frontoffice & Planning maak je deel uit van het MT Stedin Academie. Je rapporteert aan de Academiedirecteur en zal ook geregeld een update geven in het MT HR over de realisatie van de doelstellingen

Omschrijving kandidaat

Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Jij bent een teamplayer en mensgerichte leidinggevende. Je beweegt je gemakkelijk binnen een grote complexe organisatie en weet de Stedin Academie intern en extern goed op de kaart te zetten. Stakeholdermanagement kent voor jou geen geheimen. Je bent in staat onder druk aan complexe transformaties leiding te geven en je bent een verbinder in hart en nieren. Samen kom je verder. Jij beschikt over de verander- & sturingskracht die het team, andere afdelingen en daarmee ook Stedin op een hoger gestructureerd plan brengt. Je werkt daarbij resultaatgericht.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Je bent een hbo geschoolde gedreven werk- en denkniveau met een klantgerichte manier van denken en handelen. Je beschikt over kwaliteiten met betrekking tot formeel en informeel leiderschap. Je weet mensen aan je te binden, te motiveren en te coachen om gezamenlijk stappen te kunnen zetten.
  • Je hebt ruime kennis en ervaring rondom het tijdig inplannen en uit laten voeren van (noodzakelijke) trainingen binnen grotere bedrijven. Administratieve processen inrichten is jouw op het lijf geschreven.
  • Je hebt ervaring in procesmatig werken.
  • Je bent gewend te werken met (opleidings)leveranciers en (opleidings)intermediairs.
  • Je hebt ideeën en visie over digitale leer- en/of plannningsystemen en kan visie en sturing geven aan de doorontwikkeling hiervan voor wat betreft planning en inschrijving.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende.
  • Kandidaat heeft een aantoonbaar trackrecord met het herkennen en oppakken van kansen en mogelijkheden
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.

Wensen:

  • Werkervaring binnen een Academie of een op hospitality gerichte organisatie is een pré.
  • Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.

Competenties

  • Goed kunnen plannen
  • Verantwoordelijkheidsgevoel
  • Flexibele instelling
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Resultaatgericht
  • Proactief
  • Luistervaardig

Extra info

Startdatum: 14-11-2024
Einddatum: 31-01-2025
Optie tot verlengen: Ja, bij goed presteren;
Aantal uur per week: 40 uur. Eventueel is 32 of 36 uur in de week bespreekbaar.
Let op! Eventuele intakegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 11-11-2024. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaats vinden.”

Locatie

Rotterdam

Publicatiedatum

05.11.2024

Publicatie eindigt

08.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!