Kwartiermaker Portfoliomanagement en projectleider Urban Digital Twin

Nieuw

Functie omschrijving

Voor de sector Stadsontwikkeling zoeken we een tijdelijke kwartiermaker portfoliomanagement en een projectleider voor de ontwikkeling van een Urban Digital Twin.

In je rol als kwartiermaker help je de sector Stadsontwikkeling verder met het professionaliseren van het werkproces en verbeteren van de portfoliosturing. Het afgelopen jaar hebben we al een aantal verbeteringen doorgevoerd in het werkproces rondom werkplanning en capaciteitsmanagement, de komende periode gaan we aan de slag om de portfoliosturing verder te verbeteren o.a. door het verbeteren van de sturingsinstrumenten en het implementeren daarvan en het meenemen van de sector samen met het management om in de nieuwe werkwijze eigen te maken.

Als projectleider Urban Digital Twin zoeken we een projectleider die samen met het projectteam (met technische expertise) aan de slag gaan om de verschillende use cases van digital twin initiatieven die ontwikkelt zijn binnen de gemeente met elkaar te verbinden en te coördineren, inclusief de benodigde data-infrastructuur en governance. Zodoende wordt een basis platform voor de digital twin ontwikkeld, waarbij een solide basis wordt gelegd met focus op ontsluiting van data op een gemeentelijk openbaar platform. Dit kan dienen als opmaat naar een data space waarmee (Europese) samenwerking mogelijk wordt in de triple helix.

De functie valt onder de afdeling Financiën en Juridische zaken van Stadsontwikkeling.
Het gaat om een opdracht voor 32 uur per week.
Periode: ± 1 januari 2025 t/m 31 augustus 2025. Eventuele verlenging is mogelijk (afhankelijk van behalen projectdoelstellingen).
Werktijden en werkdagen worden ingevuld in overleg.

Omschrijving kandidaat

We zoeken een tijdelijke kracht die een aantal kerncompetenties met zich meebrengt; project/programmamanagement, kennis van portfoliomanagement en affiniteit kennis van data(systemen).

  • WO-werk- en -denkniveau op het gebied van bedrijfskunde of vergelijkbaar.
  • Ruime ervaring op het gebied van programmamanagement.
  • Ruime ervaring met procesverbeteringen.
  • Ruime ervaring met IT.

Functie eisen

  • WO-werk- en -denkniveau op het gebied van bedrijfskunde of vergelijkbaar. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie. Aan te tonen aan de hand van minimaal 2 representatieve referenties. Referentie vereist

Wensen

  • Lean Six Sigma opleiding Black Belt of vergelijkbaar, Dit blijkt uit het CV.
  • Opleiding programmamanagement en/of verandermanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente in de rol van programmamanagement en/of procesverbetering. Dit blijkt uit het CV.
  • Ervaring in het werken in een IT omgeving. Dit blijkt uit het CV.

Competenties

  • Resultaatgericht
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Samenwerkingsgericht
  • Helikopterview

Extra info

  • Van 1-1-2025 t/m 31-8-2025
  • Optie verlenging: 4 x 6 maanden
  • Standplaats: 's-Hertogenbosch\

Gesprekken vinden plaats op vrijdag 22 november 2024.

Toelichting op rooster: Werktijden en werkdagen worden in overleg bepaald.

Locatie

's-Hertogenbosch

Publicatiedatum

04.11.2024

Publicatie eindigt

15.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!