- Detachering
- 90,00
- 20 uur p/w, 5 mnd
Interim beleidsadviseur recreatie, toerisme en economie
Functie omschrijving
Omdat de huidige beleidsadviseur een nieuwe functie heeft binnen de organisatie zijn we nu op zoek naar een interim kandidaat.
Als beleidsadviseur maak jij je sterk voor het opstellen (van projectplannen) en uitvoeren van projecten op het gebied van economie, recreatie en toerisme. Binnen deze functie beweeg je je moeiteloos tussen jouw collega-beleidsadviseurs, onze inwoners en externe partijen, zoals ondernemers en toeristische platforms. Vanuit jouw expertise adviseer je het bestuur en zet wensen en knelpunten om in een integraal en toekomstbestendig beleid.
Werkzaamheden
- Vanuit visie op recreatie en toerisme bijdrage leveren aan diverse projecten;
- Vragen van college, raad, collega's en externen beantwoorden m.b.t. recreatie en toerisme;
- Zorgdragen voor bestuurlijke afstemming en besluitvorming op de beleidsterreinen.
- Opstellen subsidiekader voor evenementen;
- Bijdragen aan voorbereidingen/ opzetten Promotie organisatie (GMM);
- bijdragen aan werving & aanstellen bestuur
- Aansturing / afstemming met kwartiermaker
- Contact onderhouden met evenementenorganisaties en andere relevante partijen;
- Subsidie aanvragen afhandelen;
- Je bent een actieve sparringpartner binnen het economische en culturele beleidsteam;.
- Overige voorkomende vragen en werkzaamheden op het gebied van recreatie, toerisme, erfgoed, economie en cultuur.
De opdrachtgever(s)
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met het verstrekken van subsidies;
- Aantoonbare werkervaring met het beleidsterrein recreatie en toerisme;
Wensen: (weging totaal 100 punten)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen een gemeente;(40 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met het beleidsterrein recreatie en toerisme (40 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het opzetten van een publiek/private organisatie of stichting (10 punten);
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen en actualiseren van subsidiekaders (benoem dit duidelijk in het cv)(10 punten).
Competenties
- Je bent stressbestendig: je houdt veel ballen tegelijk in de lucht en bent flexibel;
- Je hebt strategisch inzicht en weet goed focus aan te brengen;
- Je kunt goed prioriteren en weet bij- en hoofdzaken te onderscheiden;
- Je bent ook in bestuurlijke context een stevige en heldere adviseur;
- Je combineert een proactieve houding met overtuigingskracht.
Extra info
Startdatum: 01-12-2024
Einddatum: 01-05-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 20 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op 15 november 2024 tussen 9 uur en 13 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op 13 november 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!