- Detachering
- 107,00
- 36 uur pw, 3 mnd
Strategisch Business Controller
Functie omschrijving
Utrecht heeft jou nodig!
De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent. Voor jou is er plek bij Business Control van BSN. Het team bestaat uit 13 collega’s waar professionaliteit voorop staat, maar ook ruimte is voor gezelligheid en collegialiteit. Ook is er altijd wel een collega beschikbaar om gedachten mee uit te wisselen.
Als strategisch business controller hou jij de organisatie in control. Je adviseert met jouw strategische vaardigheden managers, afdelingshoofden en directeuren. Met jouw inzicht en scherpe analyses draag je bij aan het realiseren van onze doelstellingen en ambities. Zo zorg je voor een goede tweedelijns control functie binnen ons Bedrijfsvoering en Strategie Netwerk (BSN).
Werkzaamheden
Concreet bestaan jouw werkzaamheden uit:
• Adviseren en rapporteren over de resultaten en de doeltreffendheid van programmadoelstellingen;
• Adviseren over de impact van wet- en regelgeving en andere belangrijke ontwikkelingen op de interne organisatie;
• Bijdragen aan de totstandkoming van de P&C producten;
• Het doen van verbetervoorstellen op de uitvoering van risicomanagement zoals het identificeren van risico’s, het bepalen van de risicobereidheid en het treffen van maatregelen om de risico’s te beperken;
• Integraal beoordelen van directie-, college- en raadsvoorstellen;
• Mee werken aan organisatie brede (financiële) heroverwegingstrajecten;
• Sparren met collega controllers over vakinhoudelijke vragen.
Omschrijving kandidaat
• Wo werk- en denkniveau;
• Minimaal 10 jaar relevante werkervaring in een (business) control functie;
• Je hebt werkervaring binnen een gemeente;
• Je bent stevig in vakkennis en persoonlijkheid;
• Je brengt een stevige basis op het gebied van overheidsfinanciën mee.
Competenties/vaardigheden:
- Analytisch vermogen
- Samenwerken
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.
Functie eisen
- Je beschikt over minimaal wo werk- en denkniveau:
- Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring in een (business) control functie
- Je gaat akkoord met detachering.
Wensen
- Werkervaring opgedaan binnen een gemeente.
- Een stevige basis op het gebied van overheidsfinanciën.
Extra info
- Periode 2 januari 2025 tot 1 april 2025 met mogelijke opties tot verlenging
- Belasting 36 uur per week gemiddeld
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 18 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Een deta-vast constructie is mogelijk. Gemeente Utrecht neemt in de inhuurovereenkomst op er na 3 maanden kosteloos overgenomen kan worden.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!