Projectleider renovatie en onderhoud vastgoed

Nieuw

Functie omschrijving

Voor je projecten ben je verantwoordelijk voor een tijdige oplevering binnen de geprognotiseerde budgetten. Tevens heb je een belangrijke rol om de kwaliteit van het project te bewaken en wordt de klanttevredenheid van opdrachtgever achteraf gemeten.

Jouw taken op een rij
• Je controleert voorafgaand aan een project de projectinformatie op (bedrijfs)risico's.
• Je bewaakt vanaf de start van een renovatie- of onderhoudsproject de kwaliteit van de uitvoering, de projectvoortgang, de projectkosten en de uitwisseling van projectinformatie.
• Je geeft hierbij aansturing aan het project: je maakt afspraken over de inzet van deskundigen en hebt nauw contact met collega’s van bijvoorbeeld Inkoop.
• Je verzorgt de projectadministratie en organiseert eventueel de overdracht na oplevering.
• Je denkt continu mee over mogelijke procesverbeteringen en neemt deel aan vakinhoudelijke werkgroepen over verschillende thema’s.

Het mooie van je functie is dat je als echte regievoerder veel ervaring opdoet. Tel daar de uiteenlopende mogelijkheden bij op die je bij het Rijksvastgoedbedrijf krijgt om jezelf verder te ontwikkelen. Zo leg je een stevige fundering om door te groeien in onder meer projectmanagement, zodat je steeds grotere projecten kunt leiden.

De opdrachtgever(s)

Rijksvastgoedbedrijf (RVB)
Het Rijksvastgoedbedrijf, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren bijna 12 miljoen vierkante meter gebouwen en zo’n 83.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, technici, ICT’ers en architecten. Maar ook dataspecialisten, ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

De directie Vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer bestaat uit de afdelingen Klant- en Vastgoedmanagement, Technisch beheer, Realisatie West, Realisatie Oost en Expertisecentrum Techniek. De directie Vastgoedbeheer is verantwoordelijk voor het beheer van de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, boven en ondergrondse infrastructuur, terreinen en gronden van en in het beheer bij het Rijksvastgoedbedrijf zowel in de fase van (tijdelijk) gebruik als leegstand.

De afdeling Realisatie Regionaal, sectie Noord, cluster Projecten
De afdeling Realisatie Regionaal is integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het Rijksvastgoedbedrijf in eigendom en beheer heeft of huurt. De functie van de voorraad panden is zeer divers: van paleizen tot musea, kantoren, gevangenissen, rechtbanken, militaire terreinen en leegstand. Afdeling Realisatie Regionaal bestaat uit: sectie Noord (provincies Groningen, Friesland, Overijssel, Drenthe), sectie Oost (provincies Gelderland, Flevoland) en sectie Zuid (provincies Noord-Brabant, Zeeland (defensieportefeuille) en Limburg).

Het cluster Projecten werkt met 4 vaste teams bestaand uit 2-3 projectleiders, diverse technisch adviseurs en een project assistent.

Project
De volledige regie voeren over projecten, samenwerken met verschillende afdelingen en je tegelijkertijd verder ontwikkelen in projectmanagement. Die ideale combinatie vind je in jouw functie van projectleider renovatie en onderhoud bij het Rijksvastgoedbedrijf in Noord-Nederland. Extra interessant: in deze rol zorg je er mede voor dat bijzondere overheidsgebouwen als kazernes, gevangenissen en rechtbanken goed onderhouden blijven én veilig gebruikt kunnen worden.

Je leidt onderhouds- en renovatieprojecten binnen jouw regio over de hele breedte van onze portefeuille. De ene keer gaat het om een gebouw van Defensie, de andere keer om een monumentaal pand of rijkskantoor. Op deze vaak unieke plekken ben jij van a tot z verantwoordelijk voor de projecten; van de aanbestedingsfase tot de oplevering en nazorg. Daarbij stuur je volgens het lean-principe projectteams aan met technici en een of meerdere projectassistenten. Ook werk je veel samen met andere projectleiders en collega’s van bijvoorbeeld de afdelingen Inkoop en Techniek.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding op het gebied van projectmanagement en/of bedrijfskunde en/of bouwkunde en/of werktuigbouw en/of elektrotechniek.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring als projectleider waaronder meerdere multidisciplinaire projecten met een financiële grootte van 1 M€ of groter succesvol zijn uitgevoerd en heeft ervaring op het gebied van aanbestedingen.
  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen).
  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door het Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld. Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet.
  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht

Wensen:

  • De mate van ervaring met het aansturen van een integraal team met verschillende (technische ) disciplines, complexe omgevingen (toegang en logistiek) en meervoudige complexe belangen (bedrijfsvoering klant, opdrachtnemer en RVB). Aspecten:
    • Grootte en complexiteit (financiële omvang, bvo en aantal en rol van actoren) van het project;
    • Complexiteit (aantal en rol van actoren) van de externe omgeving;
    • De wijze waarop de raakvlakken zijn beheerst door middel van inhoudelijke kennis van aangrenzende vakgebieden • Wijze waarop coördinatie is gegeven aan een adviesteam/ projectteam.
    • De mate van ervaring met advisering bij verduurzamingsvragen;
    • De mate van diversiteit in deze opdrachten.
  • De mate van ervaring als projectleider binnen een publieke organisatie
    Aspecten:
    • Ervaring met het schakelen tussen de verschillende bestuurslagen binnen de projectorganisatie;
    • Ervaring met het schakelen tussen de verschillende functie/abstractieniveaus binnen de projectorganisatie;
    • Ervaring met conflicten en het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie.
    •Ervaring met politiek/bestuurlijke aspecten
  • De mate van ervaring binnen de projectbeheersing
    Aspecten:
    • Kandidaat heeft werkervaring op het gebied van projectmatig werken, niet projectmatig werken, project administratie, voortgangsbewaking, projectbudgettering. • Mate van ervaring met integrale benadering van projecten
    • Mate van ervaring met het vertalen van de eisen vanuit de bedrijfsprocessen
    • Mate van ervaring in demarcatie

Competenties

Werken in multidisciplinaire teams, dat is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je pakt je rol in overleggen, schakelt vlot tussen verschillende projecten en stuurt bij als dat nodig is. Jouw aanpak stem je steeds af op de dynamiek, processen en verschillende complexe belangen en politiekbestuurlijke context bij een project. Je werkt klant- en resultaatgericht en kunt uitstekend plannen, organiseren en de financiën bewaken. Met jouw goede sociale vaardigheden, heldere communicatie en overtuigingskracht weet je telkens goede regie te voeren. En ook als de druk hoog is, bewaar je het overzicht. Verder heb je affiniteit met juridische aspecten binnen elektrotechnische, bouwkundige en werktuigbouwkundige projecten of de drive je hierin te verdiepen.

Extra info

Startdatum: 15-11-2024
Einddatum: 14-11-2025
Optie tot verlengen: 2 opties van elk maximaal 12 maanden
Aantal uur per week: 36 uur

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

02.11.2024

Publicatie eindigt

08.11.2024

Contactpersoon

Foeken

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!