- Detachering
- notk
- 36 uur pw, 3 mnd
Klantmanager Intake
Functie omschrijving
Doel van de functie
Onze inwoners doen aanvragen voor levensonderhoud. Het doel van deze tijdelijke functie is het innemen en op juiste wijze spoedig afhandelen van deze aanvragen. De klantmanager intake neemt een deel van de werkzaamheden van onze klantmanagers over en verlicht op die manier hun werklast.
Werkzaamheden
Als klantmanager intake zet je in op het snel en juridisch juist afhandelen van aanvragen voor levensonderhoud. Hiertoe beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem GWS4All. Je verricht dossieronderzoek, legt -als de situatie daar om vraagt- huisbezoeken af, bent fraude-alert en voert indien nodig confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages. Na de eventuele toekenning van de aanvraag, draag je de klant over aan onze klantmanagers die daarna het aanspreekpunt worden voor recht- en doelmatigheid.
De opdrachtgever(s)
Waar ga je werken?
De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.
De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.
Omschrijving kandidaat
Wie ben jij?
Je hebt recente werkervaring als klantmanager intake en/ of inkomen binnen het gemeentelijk sociaal domein. Je hebt HBO werk- en denkniveau. Je bent goed bekend met de wet- en regelgeving van de sociale verzekeringswetten. Jouw analytisch vermogen stelt je in staat om de juiste vragen te stellen en om vlot tot de kern van de zaak door te dringen. Daarnaast constateer je snel samenhang tussen de verschillende problemen en weet je per situatie de juiste afweging te maken. Je bent zelfstandig in je werk, zorgvuldig, empathisch en duidelijk. Je bent resultaatgericht, bent gewend om veel werk te verzetten en denkt vanuit organisatorisch belang.
Wat bieden we?
- Een opdracht in eerste instantie tot 1 maart 2025;
- een interessante functie in een enthousiast team;
- elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
- hybride werken/thuis werken (na doorlopen van de inwerkperiode) en flexibele werktijden;
- een prachtig stadskantoor in het centrum waar je in een flexibele, moderne en inspirerende omgeving werkt.
Functie eisen
- De kandidaat heeft een MBO4+ opleiding succesvol afgerond.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Klantmanager Inkomen bij een gemeente en/of overheidsinstelling.
- De kandidaat heeft kennis en ervaring met de Participatiewet en het afhandelen van aanvraag Levensonderhoud.
- Je gaat akkoord met detachering.
Wensen
- De kandidaat heeft een HBO opleiding succesvol afgerond.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Klantmanager Inkomen bij een gemeente en/of overheidsinstelling.
- De kandidaat heeft kennis en ervaring met GWS, SUWINET
Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
- productietijger
- zelfstandig
- communicatief sterk in woord en geschrift
- flexibel inzetbaar
- empatisch
- betrouwbaar
- respectvol
Extra info
- Startdatum 18-11-2024
- Einddatum 28-2-2025
- Optie tot verlenging opmerkingen Ja, verlengingsmogelijkheid: twee keer drie maanden
- Aantal uur per week 36,00
- Aantal posities 3
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!