Projectleider Verbetering Planning & Control-cyclus (inclusief data-analyse en training)

Nieuw

Functie omschrijving

De gemeente Barneveld is op zoek naar een ervaren projectleider die de verantwoordelijkheid op zich neemt voor het coördineren en implementeren van een verbetertraject voor onze Planning & Control (P&C)-cyclus. Dit traject is gericht op het versterken van de strategische sturing, het verbeteren van interne processen, en het gebruik van data-analyse (o.a. PowerBI) voor managementinformatie en besluitvorming. Daarnaast speelt de projectleider een belangrijke rol in het trainen van bedrijfsvoeringsadviseurs en het versterken van integraal management.

De projectleider moet ervaring hebben met vergelijkbare verbetertrajecten binnen gemeenten, waarbij data-analyse een cruciale rol speelt in de besluitvorming en sturing. De projectleider zal een coördinerende rol spelen binnen een team van interne stakeholders, waaronder o.a. team Financiën, programmacoördinatoren en de griffie, en nauw samenwerken met het Concernteam (CT) voor het definiëren en monitoren van strategische doelen.

Werkzaamheden

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Projectleiding van het verbetertraject voor de Planning & Control-cyclus.
  • Formuleren van strategische kaders in samenwerking met het CT en betrokken afdelingen.
  • Stimuleren van datagedreven besluitvorming, met een focus op het gebruik van PowerBI voor managementinformatie en bedrijfsvoering.
  • Zorgen voor nauwe aansluiting tussen de P&C-cyclus en de interne managementcyclus van de gemeente Barneveld.
  • Versterken van de samenwerking tussen de afdelingen financiën, HR, programmacoördinatoren en de griffie.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van trainingen voor bedrijfsvoeringsadviseurs op het gebied van data-analyse en gebruik van PowerBI.
  • Versterken van integraal management door helderheid te scheppen over verantwoordelijkheden en sturingslijnen binnen de organisatie.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 31 augustus 2025 voor 24 - 32 uur per week.
  • Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In de cv neem je privé e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op. De kennismakinggesprekken vinden fysiek op het gemeentehuis plaats. De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen.
  • Minimaal vijf jaar werkervaring als businesscontroller of een vergelijkbare rol binnen een gemeentelijke organisatie (op cv aantoonbaar).
  • Ruime ervaring met verbetertrajecten binnen de publieke sector, waarbij gebruik van data en rapportagetools een belangrijk onderdeel is (op cv aantoonbaar).
  • Beschikbaar zijn voor de volledige duur van de opdracht (tot september 2025).
  • Duidelijk aangeven op welke wijze je ervaring hebt met datagedreven besluitvorming, verbetertrajecten in gemeentelijke organisaties en het trainen van medewerkers.

Wensen

  • Relevante werkervaring.
  • Aantoonbare ervaring met het gebruik van data-analyse en PowerBI in P&C-trajecten.
  • Ervaring met verandermanagement en training binnen gemeentelijke organisaties.

Competenties

ijdens het interview zullen de volgende competenties getoetst worden:

  • samenwerkingsgerichtheid;
  • mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • analytisch vermogen;
  • plannings- en organisatievaardigheden.

Extra info

  • Standplaats: Barneveld
  • Startdatum: 01-12-2024
  • Einddatum: 31-08-2025
  • Optie tot verlenging: Ja
  • Uren per week: 24 - 32

De interviews zullen plaatsvinden op het gemeentehuis, Raadhuisplein 2 op 21 november 2024 tussen 13:00 en 15:00 uur. Gelieve hier rekening mee te houden.

Locatie

Barneveld

Publicatiedatum

31.10.2024

Publicatie eindigt

12.11.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!