Adviseur Openbare Verlichting

Nieuw

Functie omschrijving

De afdeling Projecten en Advies Buitenruimte is verantwoordelijk voor het beleid, advisering, plannen, ontwerpen, voorbereiden en realiseren van projecten en voorzieningen in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit vier teams: Beleid en Advies Buitenruimte, Projectmanagement en Bedrijfs-voering, totaal circa 90 medewerkers. De organisatie bedient twee gemeentebesturen: Amstelveen en Aalsmeer.

Het team Beleid en Advies Buitenruimte bestaat uit 25 adviseurs die integraal werken vanuit de vakdisciplines groen, infra, riolering, klimaatadaptatie, verkeer, OV, circulaire economie, spelrecreatie en water. Het team is verantwoordelijk voor het integrale uitvoeringsbeleid, meerjarenplanningen en de advisering van het bestuur, management en interne afdelingen. Daarnaast is het opdrachtgeverschap voor renovatiewerken een belangrijke kerntaak.

Onze organisatie staat voor kwaliteit, vakkennis, betrokken en enthousiaste medewerkers. Wij hebben een ambitieus werkprogramma. Vanwege de pensioengerechtigde leeftijd van onze huidige adviseur OV en continuïteit zijn wij op zoek naar een interim beleidsadviseur Openbare Verlichting.

  • Je bent adviseur openbare verlichting, waarbij je proactief adviseert over de assets OV in de openbare ruimte. Daarnaast ben je een sparringpartner voor je collega’s binnen de organisatie
  • Je bent budgethouder en formuleert in de rol van opdrachtgever projectopdrachten voor renovaties en zet opdrachten uit naar derden. Je werkt daarbij nauw samen met de operationele buitendienst
  • Je analyseert de inspectiegegevens van het OV. Je vertaalt i.s.m. de buitendienstafdeling de output van de inspecties naar een renovatie meerjarenplanning grootonderhoud
  • Je maakt zelf ontwerpen en calculaties of toetst ontwerpen en calculaties gemaakt door derden
  • Je verwoordt de aanpak van de meerjarenplanning in een bondige rapportage richting be-stuur (o.a. PC-cyclus)
  • Je kan de vertaalslag maken van nieuwe technologie zoals IoT, LoRa en 5G naar de impact hiervan op het verlichtingsnetwerk. Je adviseert met betrekking tot effecten en consequen-ties ten aanzien van de beheerproducten als gevolg van ruimtelijke ontwikkelingsplannen
  • Je bent een trekker/coördinator als het gaat om aanbestedingstrajecten voor openbare verlichting.

Werkzaamheden

Je bent verantwoordelijk voor:
  • Afhandeling beleidsmatige vragen van bewoners en het bestuur.
  • Licht technische advisering, te hanteren verlichtingsniveau’s en klachtenbehandeling n.a.v. lichthinder.
  • Contractmanagement energie- en aansluitingenbeheer: facturen goedkeuren, aansluitingen opzeggen en inhuizen bij Groendus.
  • Verantwoordelijk voor de Actualisatie beleidsplan openbare verlichting.
  • Bijdrage leveren aan certificatie CO2-prestatieladder.
  • Advisering registratie eigen kabelnet openbare verlichting bij kadaster (WIBON).
  • Advisering/ondersteuning NEN3140 (Installatieverantwoordelijkheid) werkzaamheden.
  • Bijdrage leveren aan de P&C cyclus en budgetbewaking OV.

De opdracht loopt tot 1 december 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Omschrijving kandidaat

  • HBO, civiele techniek of elektro techniek met specifieke kennis beheer en onderhoud Openbare Verlichting.
  • Kennis van beheersystemen OV.
  • Kennis van RAW en UAV-GC.
  • Ervaring als adviseur/projectleider bij de lokale overheid op het werkveld OV.
  • Goede adviesvaardigheden in woord en geschrift, je beheerst de gangbare geautomatiseerde systemen.
  • Minstens 3 jaar ervaring in een adviesfunctie binnen het vakgebied technologie / openbare verlichting
  • Ervaring met smart city en / of slimme verlichting is een pré

Functie eisen

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde (4 jarige)HBO opleiding
  • Op cv aantoonbaar, minimaal 5 jaar ervaring als beleidsadviseur of projectleider Openbare Verlichting bij een 100.000+ gemeente, opgedaan in de afgelopen 7 jaar. Referentie vereist
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar kennis en ervaring bij grote infrastructurele projecten, waarbij de gemeentelijke infrastructuur wordt aangesloten op een aangepast RWS wegennetwerk, zoals een verbreding en/of overkapping van een snelweg.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar een afgeronde (4 jarige) HBO opleiding civiele techniek of elektro techniek.
  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar kennis of werkervaring op het gebied van beleid, meerjaren grootonderhoud en innovaties op het gebied van OV, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Competenties

  • Omgevingsbewustzijn.
  • Communicatieve vaardigheden.
  • Nauwkeurig.
  • Flexibel.
  • Proactief.
  • Samenwerken/teamplayer.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Extra info

  • Van 2-12-2024 t/m 1-12-2025
  • Optie verlenging: 4 x 6 maanden
  • Standplaats: Amstelveen

De gesprekken vinden plaats op donderdag 21 november tussen 11.00 en 14.00 uur. De gesprekken vinden op het raadhuis plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Locatie

Amstelveen

Publicatiedatum

30.10.2024

Publicatie eindigt

13.11.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!