- ZZP / Freelance
- 65,00
- 32 uur pw, 6 mnd
Klantmanager Inkomen
Functie omschrijving
Als Poortwachter ben je verantwoordelijk voor het toetsen van aanvragen voor bijstandsuitkeringen. Je beoordeelt zorgvuldig of iemand voldoet aan de wettelijke criteria om in aanmerking te komen voor bijstand. Dit doe je door informatie te verzamelen, dossiers op te bouwen en in gesprek te gaan met de aanvrager. Met jouw kennis van wet- en regelgeving, in het bijzonder de Participatiewet en de voorliggende voorzieningen, neem je een objectieve en rechtmatige beslissing over het recht op uitkering.
Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van een eerlijke en efficiënte toekenning/afwijzing van uitkeringen. Naast deze kerntaak werk je nauw samen met verschillende interne afdelingen en externe organisaties, zoals maatschappelijke instellingen, bewindvoerders, maar ook met je collega’s van het gebiedsteam. Je bent een verbindende factor, die zorgt voor duidelijke communicatie en een efficiënte samenwerking, waardoor aanvragers op de juiste manier worden ondersteund en de verschillende bijbehorende werkprocessen soepel verlopen.
Als klantmanager Inkomen heb je een brede blik en richt je je op alle levensdomeinen van de klant, zoals inkomen, participatie, re-integratie, leefbaarheid, wonen, welzijn, zorg. Doel daarbij is om mensen niet langer afhankelijk te laten zijn van een uitkering, maar de regie over hun eigen leven weer terug te krijgen. Hierbij werk je samen met je collega’s binnen het Sociaal Domein en met externe partners.
Werkzaamheden
Wij zijn op zoek naar een collega die zowel creatief als praktisch ingesteld is. Je werkt en denkt "out of the box", ziet kansen waar anderen die misschien niet zien en kunt flexibel inspelen op veranderingen en moeilijke situaties. Omdenken is jou niet vreemd en je zoekt altijd naar oplossingen die werken, met het motto: "Het kan wel en verschil maken mag!"
Je bent benaderbaar voor collega’s en onze inwoners en combineert sterke communicatieve vaardigheden met een gevoeligheid voor de situatie van anderen. Daarbij beschik je over een goed rechtmatigheidsgevoel en heb je een scherp praktisch inzicht.
Je beschikt over uitgebreide kennis van de Participatiewet en de bijbehorende voorliggende voorzieningen. Deze kennis stelt je in staat om cliënten en collega's goed te adviseren en de juiste stappen te zetten binnen het juridische kader, zonder de menselijke kant uit het oog te verliezen.
Eigenschappen
- Out of the box
- Benaderbaar “omdenken”
- Flexibel
- Praktisch met oog voor rechtmatigheid
- Juridisch goed onderlegd (kennis van PW en voorliggende voorzieningen)
- Communicatief vaardig (sensitief) zowel intern als extern
Functie eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 31mei 2025 voor 32 uur per week.
- Kandidaat beschikt over een rijbewijs B en eigen vervoer.
Wensen
- Afgeronde Hbo opleiding in het werkveld
- Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
- Heeft kennis van participatiewet en de IOAW
Competenties
- Je werkt graag met anderen en gelooft erin dat je samen beter bent.
- Je voelt je verantwoordelijk voor je werk en taken.
- Je bent nauwgezet, flexibel, klant- en oplossingsgericht.
- Je bent een goede gesprekspartner voor je klanten én je collega’s.
- Je bent samenwerkingsgericht en werkt nauw samen met collega’s van het sociaal domein en op lokaal niveau met medewerkers van andere (hulpverlenings)organisaties
- Je neemt initiatief en bent in staat om zelfstandig te kunnen optreden.
Extra info
Standplaats
Beetsterzwaag
Startdatum
01-12-2024
Einddatum
31-05-2025
Optie tot verlenging
Ja, 2x 6 maanden
Uren per week
32
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!