Projectleider Business case zelf maaien

Nieuw

Functie omschrijving

Gemeente Barneveld wil een business case opstellen om het maaien van grasvelden en wadi’s zelf uit te gaan voeren. In een eerste analyse zijn de afwegingen opgenomen en is ook een grove berekening gemaakt van de kosten. Het is nu zaak om voorafgaand aan de kadernota 2025-2029 met een uitgewerkte business case te komen, waarin de impact op de organisatie en financiën concreet is uitgewerkt.

Projectopdracht

De projectopdracht vormt de hoofddoelstelling van de business case. De projectopdracht luidt als volgt:

“De business case geeft inzicht in de impact op de organisatie en financiën als de eigen dienst de maaiwerkzaamheden van grasvelden en wadi’s uit gaat voeren vanaf 2026.“

Om de projectopdracht uit te kunnen voeren, wordt in de business case invulling gegeven aan de volgende onderwerpen:

  1. Kwalitatieve en kwantitatieve kaders van de projectopdracht voor de buitendienst
  2. Uitwerking van benodigde capaciteit en materieel op basis van deze kaders
  3. Vergelijk in TCO (Total Cost of Ownership) tussen elektrisch aangedreven machines en machines met verbrandingsmotor
  4. Uitwerking van benodigde transport- en stallingfaciliteiten, inclusief impact op organisatie en financiën
  5. Verkenning hoe de capaciteit buiten het groeiseizoen wordt ingezet, inclusief de daarbij behorende financiële dekking.
  6. Verkenning van beschikbaarheid van mensen en materieel in de huidige markt, inclusief toets of aanvangsdatum 1 maart 2026 haalbaar is. En zo niet, inclusief analyse of 1 maart 2027 wel haalbaar is.

Werkzaamheden

Opdrachtomschrijving

De projectleider stelt een business case op die concreet invulling geeft aan de projectopdracht. Voor dit project haal je informatie op binnen de gemeente Barneveld, bijvoorbeeld voor de vraag hoe stalling kan worden gefaciliteerd. Maar ook bij andere gemeenten voor hun ervaringen, tips & tricks. En bij bedrijven, bijvoorbeeld voor de TCO van elektrisch aangedreven machines.

De business case geeft een duidelijke uitwerking van de impact op de organisatie gemeente Barneveld. Dit resulteert in een advies aan de directie van Team Leefomgeving. De financiële impact wordt gedetailleerd uitgewerkt naar investeringen en exploitatie. De resultaten vanuit de business case zijn concreet genoeg om direct te kunnen verwerken in de kadernota en meerjarenbegroting 2026-2029.

De business case dient afgerond te zijn vóór 1 april 2025. Zodoende kan de besluitvorming die hierop volgt plaatsvinden in april, voorafgaand aan het definitief maken van de kadernota 2026-2029. De projectleider neemt deel aan deze besluitvorming en rondt de opdracht hierna af.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 30 april 2025 voor 8 uur per week.
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een projectleider functie in de afgelopen 10 jaar
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring bij een ambtelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare ervaring met het uitwerken van haalbaarheidsstudies bij een ambtelijke organisatie. Geef praktijkvoorbeelden, het liefst 3.
  • Aantoonbare ervaring met domein Beheer Openbare Ruimte. Geef aan hoeveel jaar ervaring

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met maaibeheer is een pre
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een projectleider functie in de afgelopen 10 jaar
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring bij een ambtelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare ervaring met domein Beheer Openbare Ruimte. Geef aan hoeveel jaar
  • Aantoonbare ervaring met het uitwerken van haalbaarheidsstudies bij een ambtelijke organisatie, met voorbeelden.

Competenties

Tijdens het interview zullen we de volgende competenties toetsen:

  • Je bent communicatief sterk
  • Je bent resultaatgericht, zelfstandig en een echte teamspeler
  • Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit
  • Je hebt gedegen kennis van de P&C cyclus
  • Je bezit een breed perspectief op strategisch, tactisch en operationeel niveau
  • Je bent nauwgezet en analytisch

Extra info

  • Standplaats: Barneveld
  • Startdatum: 02-12-2024
  • Einddatum: 30-04-2025
  • Optie tot verlenging: Ja
  • Uren per week: 8 uur per week

De interviews zullen plaatsvinden op de gemeentewerf, Kallenbroekerweg 121 op donderdag 21 november 2024. Gelieve hier rekening mee te houden.

Locatie

Barneveld

Publicatiedatum

29.10.2024

Publicatie eindigt

10.11.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!