Meer details
Match criteria
Dienstverband
- Detachering
Uurtarief
- 65,00
Duur
- 32-36 uur p/w, 11 mnd
Casemanager debiteuren BZF
Nieuw
Functie omschrijving
Bureau Zelfstandigen Fryslân verstrekt kredieten en uitkeringen op grond van het Bbz-2004 en de wet Ioaz. Deze kredieten en soms ook de uitkeringen moeten worden terugbetaald door onze klanten. In 2020 en 2021 zijn daar ook kredieten en teruggevorderde uitkeringen op grond van de Tozo- regeling bijgekomen. De taak van het debiteurenteam BZF is te zorgen dat het verstrekte krediet of de teruggevorderde bijstand terug wordt betaald, het zogenaamde debiteurenbeheer.
Het team debiteurenbeheer bestaat uit 3 medewerkers invordering en 2 casemanagers debiteurenbeheer. Beide functies hebben eigen werkzaamheden maar ondersteunen elkaar als dit nodig is.
Als casemanager debiteurenbeheer ben je verantwoordelijk voor het beheren van de openstaande kredietportefeuille. De werkzaamheden zijn divers en vaak niet goed te plannen.
Het team debiteurenbeheer bestaat uit 3 medewerkers invordering en 2 casemanagers debiteurenbeheer. Beide functies hebben eigen werkzaamheden maar ondersteunen elkaar als dit nodig is.
Als casemanager debiteurenbeheer ben je verantwoordelijk voor het beheren van de openstaande kredietportefeuille. De werkzaamheden zijn divers en vaak niet goed te plannen.
Werkzaamheden
• Beantwoorden klantvragen
• Beoordelen aanvragen voor uitstel of verlaging van de maandelijkse aflossing krediet
• Adviseren van de beëindigende ondernemer bij openstaande vorderingen
• Besluiten op afkoop- en kwijtscheldingverzoeken krediet
• Verstrekken van informatie bij schuldhulpverleningstrajecten
• Afhandelen signalen naar aanleiding van de maandelijks aanmaningen
• Jaarlijks debiteurenonderzoek doen middels een bedrijfsbezoek.
• Beoordelen aanvragen voor uitstel of verlaging van de maandelijkse aflossing krediet
• Adviseren van de beëindigende ondernemer bij openstaande vorderingen
• Besluiten op afkoop- en kwijtscheldingverzoeken krediet
• Verstrekken van informatie bij schuldhulpverleningstrajecten
• Afhandelen signalen naar aanleiding van de maandelijks aanmaningen
• Jaarlijks debiteurenonderzoek doen middels een bedrijfsbezoek.
De opdrachtgever(s)
Bureau Zelfstandigen Fryslân is een vrijwillig samenwerkingsverband van 15 Friese gemeenten en organisatorisch ondergebracht bij de sector Uitvoering Sociaal Domein van de gemeente Leeuwarden. In opdracht van deze gemeenten voert BZF het Besluit bijstandverlening zelfstandigen – 2004 (Bbz-2004) en de Wet inkomensvoorziening ouderen gewezen zelfstandige (loaz) uit.
Naast het debiteurenteam houden negen casemanagers zich bezig met de afwikkeling van de (aan)vragen van ondernemers. Deze casemanagers zijn verdeeld in vier regio’s en verantwoordelijk voor de activiteiten in deze regio en de contacten met de desbetreffende gemeenten.
Het team van BZF bestaat verder nog uit een teamleider, 2 coördinatoren, 2 casemanagers Parttime Ondernemerschap, een stafadviseur ICT en een secretaresse. Daarnaast maken wij regelmatig gebruik van de inzet van stagiaires.
Naast het debiteurenteam houden negen casemanagers zich bezig met de afwikkeling van de (aan)vragen van ondernemers. Deze casemanagers zijn verdeeld in vier regio’s en verantwoordelijk voor de activiteiten in deze regio en de contacten met de desbetreffende gemeenten.
Het team van BZF bestaat verder nog uit een teamleider, 2 coördinatoren, 2 casemanagers Parttime Ondernemerschap, een stafadviseur ICT en een secretaresse. Daarnaast maken wij regelmatig gebruik van de inzet van stagiaires.
Omschrijving kandidaat
Je bent een flexibele sparringpartner voor onze klanten en verliest daarbij het resultaat niet uit het oog. In je contacten met onze klanten ben je oprecht geïnteresseerd en zoek je samen met de klant naar een oplossing. Als dat nodig is wijs je klanten door naar partijen die ze verder kunnen helpen.
Functie eisen
- De kandidaat gaat akkoord met detachering
- Je hebt HBO werk- en denkniveau bij voorkeur richting bedrijfseconomie;
- Je hebt aantoonbare ervaring met gesprekken met ondernemers, met voorkeur ondernemers die het financieel moeilijk hebben
- Je hebt aantoonbare ervaring met SuiteWIZ en Suwi;
- Relevante werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie
Competenties
- Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
- Je bent zelfstandig, proactief en een servicegerichte teamspeler
Extra info
Startdatum: 25-11-2024
Einddatum: 31-10-2025
Optie tot verlengen: Nee
Aantal uur per week: 32-36 uur
Gesprekken vinden plaats op woensdagochtend 6 en 13 nov.
Locatie
Leeuwarden
Publicatiedatum
28.10.2024
Publicatie eindigt
01.11.2024
Contactpersoon
Bruijn
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!
Neem contact met ons op
Nog "geen" zelfstandige? Misschien past detacheren dan bij jou?
Gerelateerde opdrachten: