- Detachering
- 115,25
- 32 uur p/w, 6 mnd
Concern Controller
Functie omschrijving
Werkzaamheden
- Het ondersteunen van het college van B&W, de gemeentesecretaris en de directie bij het ontwikkelen en in stand houden van een passend systeem van control in brede zin, niet alleen financieel control (kwalitatief hoogwaardige p&c-instrumenten en adequate administratieve organisatie en interne controle) maar ook (in samenhang) beleidscontrol, juridisch control, HR control en ICT control;
- Toetsing en advisering bij de totstandkoming van bestuurlijke planning & control-instrumenten zoals voorjaarsnota, programmabegroting, jaarverslag en tussenrapportages. Toetsing kan plaatsvinden op juistheid en volledigheid, rekening houdend met alle vastgestelde bedrijfsvoeringkaders door gemeenteraad en/of college van B&W;
- Het op rechtstreeks verzoek van het college van B&W of gemeentesecretaris (laten) doen van onderzoek naar doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van activiteiten in (onderdelen van) de gemeentelijke organisatie;
Daarnaast geeft de concern controller leiding aan de afdeling Concern control.
De opdrachtgever(s)
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Concern control in Zoetermeer is integrale business control; niet alleen het financiële deel van control, maar ook de bedrijfsvoerings- en beleidscontrol. De afdeling is rechtstreeks gepositioneerd onder de algemeen directeur/gemeentesecretaris. De doelen van de afdeling zijn:
- Een doeltreffende en doelmatige sturing en beheersing van de organisatie;
- Een optimale transparantie in de bedrijfsvoering en informatievoorziening naar alle niveaus in de organisatie: raad, college van B&W, ambtelijke organisatie (directie, afdelingshoofden).
De afdeling bestaat uit de clusters Ondersteuning Concerncontrol (inclusief CISO en functionaris gegevensbescherming (FG)), verbijzonderde interne controle (VIC), de administratieve organisatie (AO). In totaal 10 professionals.
Functie eisen
- De kandidaat is akkoord met detachering
- De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie);
- Aantoonbare werkervaring als controller in de afgelopen 5 jaar bij een overheidsorganisatie;
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in een economische of financiële richting;
- Aantoonbare werkervaring als concern controller met advisering op directieniveau;
Wensen:
- Minimaal een afgeronde wo opleiding in een economische of financiële richting (15 punten);
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als concern controller bij een gemeente of provincie (35 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een managementfunctie binnen een gemeente (15 punten);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met een succesvolle rechtmatigheidscontrole, jaarrekening, begroting en andere P&C producten (maak dit aantoonbaar in het cv met 2 voorbeelden uit de afgelopen 5 jaar) (20 punten);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als concern controller op het gebied van privacy, licht dit duidelijk toe in het cv (15 pt).
Competenties
- Standvastig waar het moet, flexibel als het kan
- Verbindend
- Uitstekend gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Analytisch en helicopterview;
- Positief kritisch;
- Goede adviesvaardigheden
Extra info
Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-05-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 3 maand(en)
Aantal uur per week: 32 uur
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 12 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 7 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Locatie
Publicatiedatum
Publicatie eindigt
Contactpersoon
Van loondienst naar zelfstandiger?
Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!