Klantmanager Inkomen

Nieuw

Functie omschrijving

Als Klantmanager Inkomen maak je deel uit van een team van 23 personen, dat verantwoordelijk is voor Werk & Inkomen voor bijstandsgerechtigden uit Baarn, Bunschoten en Soest. De teams voeren de Participatiewet uit voor zowel doelmatigheid als rechtmatigheid.

Werkzaamheden

Als klantmanager Inkomen krijg je taken als:

  • Intakegesprek voeren met nieuwe klanten in samenwerking met de klantmanager Werk;
  • Aanvragen behandelen van klanten en niet-uitkeringsgerechtigden;
  • Met collega’s sparren over aanpak van begeleiding en aanvraag;
  • In projecten meedenken over optimale werkprocessen en -afspraken;
  • Met partijen, zoals het Sociaal team en Vluchtelingenwerk samenwerken aan een integrale aanpak;
  • Rapportages en beschikkingen maken in ons klantenvolgsysteem.

De opdrachtgever(s)

Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.

Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Functie eisen

  • De kandidaat gaat akkoord met detachering
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de Participatiewet als klantmanager Inkomen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager Inkomen bij een overheidsorganisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (geef aan waar deze werkervaring is opgedaan) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van brede intakegesprekken binnen het sociaal domein (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met behandelen van aanvragen levensonderhoud en aanvragen bijzondere bijstand (20 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van SJD, MWD of Social Work (10 punten).

Competenties

  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Goede mondelinge- en schriftelijke communicatie.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 15-02-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: 1 dag in de week is toegestaan


De gesprekken bij de opdrachtgever wordne in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk vrijdag 1 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Soest

Publicatiedatum

25.10.2024

Publicatie eindigt

28.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!