Juridisch beleidsmedewerker handhaving

Nieuw

Functie omschrijving

Als juridisch (beleids)medewerker Handhaving geef je juridische adviezen aan je collega’s en zoek je naar (informele) oplossingen op het gebied van handhaving binnen de Wabo/Omgevingswet, de APV, bijzondere wetten, de overige wet- en regelgeving en waar nodig de Wet Kinderopvang.

De werkzaamheden zijn gevarieerd; het gaat over (illegale) bouw en gebruik, brandveiligheid milieuovertredingen tot overtredingen in de APV. Je behandelt klantvragen, klachten en verzoeken om handhaving en handelt Woo-verzoeken af.

Je stelt bestuursrechtelijke sancties en invorderingsbeschikkingen op. Je beoordeelt en analyseert nieuwe wet-en regelgeving, vertaalt dit naar beleid en neemt hierin ook je collega’s mee.

Daarnaast stel je verweerschriften op en vertegenwoordig je de gemeente bij de adviescommissie bezwaarschriften, de rechtbank en de Raad van State.

Werkzaamheden

In deze functie pak je zelfstandig zaken op in samenwerking met zowel interne als externe ketenpartners. We verwachten dat je deze zaken vlot behandelt. Jouw aanpak kenmerkt zich door in gesprek te gaan met betrokken inwoners of bedrijven en met oog voor de menselijke maat tot een oplossing te komen voor de situatie binnen de kaders van de wet- en regelgeving.

De functie van juridisch (beleids)medewerker valt onder de afdeling Veiligheid, Vergunningen, Toezicht en Handhaving in het team Omgevingszaken. Als juridisch (beleids)medewerker handhaving houd je je bezig met alle juridische aspecten van de handhaving. Onze benaderingswijze bij het toezicht en handhaving kenmerkt zich door een preventieve en communicatieve aanpak, om zo tot het gewenste naleefgedrag te komen en juridische procedures te voorkomen

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 november 2024 tot 1 maart voor 32 tot 36 uur per week.
  • Minimaal 1 jaar ervaring als handhavingsjurist bij een gemeente
  • Afgeronde hbo opleiding juridisch

Wensen

  • Hbo-juridisch aangevuld met cursussen op gebied van handhaving binnen het fysiek domein
  • Minimaal 3 jaar ervaring op gebied van handhaving fysiek domein
  • Ervaring vertegenwoordigen gemeente bij juridische procedures

Competenties

1. pro-actief handelen

2. goede communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling)

3. Je bent bereid bent om een eventuele beginnend jurist in te werken

Extra info

  • Standplaats: Heerenveen
  • Startdatum: 01-11-2024
  • Einddatum: 01-03-2025
  • Optie tot verlenging: Ja
  • Uren per week: 32 tot 36
  • De gesprekken vinden plaats op dinsdag 19 november.

Locatie

Heerenveen

Publicatiedatum

24.10.2024

Publicatie eindigt

11.11.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!