Medewerker Horecavergunningen

Nieuw

Functie omschrijving

Jij bent van een veilig Rotterdam, waar ruimte is voor een levendig en vernieuwend horeca-aanbod. Jij bent van het leveren van maatwerk aan ondernemers en Rotterdammers.

Jouw functie
De werkweek van een Medewerker Horecavergunningen is dynamisch en elke dag anders. Je bent verantwoordelijk voor de behandeling van de meer routinematige aanvragen. Dat wil zeggen alle aanvragen tenzij complexiteit van het dossier of politieke gevoeligheid maken dat een aanvraag door een senior collega wordt behandeld. Je houdt je bezig met het gehele proces van inname van de aanvraag tot en met het opstellen van een conceptbeschikking en publicatie van de vergunning. Verder ben je verantwoordelijk voor dossier- en termijnbewaking, completeren van dossiers en fungeer je als eerste aanspreekpunt voor ondernemers waar het gaat om algemene informatie en dossiervoortgang. De diversiteit en veelheid van procedures, verschillende en wijzigende wet- en regelgeving maken dat de medewerkers hun actuele kennis en de processen op peil dienen te houden en kunnen toepassen.

De opdrachtgever(s)

De afdeling
De afdeling OOV Dienstverlening, waar de teams Horeca & Evenementen, Bestuurlijke Handhaving en Opgavemanagement en Data onder vallen, houdt zich onder andere bezig met bestuurlijke handhaving, evenementen- en horecabeleid en vergunningverlening. Rotterdam is een levendige en bruisende stad. Een divers aanbod van onder andere festivals en horecagelegenheden is daarbij van essentieel belang. De teams Horeca & Evenementen zijn verantwoordelijk voor het beleid en de vergunningverlening van evenementen en horecaexploitatie aanvragen. De behandeling van aanmeldingen voor demonstraties en manifestaties valt hier ook onder.

Je wordt onderdeel van ons team Horeca & Evenementen die bestaat uit ongeveer 35 enthousiaste collega’s met verschillende verantwoordelijkheden en specialisaties. Wij zijn een hecht team, successen vieren we samen en wanneer iemand hulp nodig heeft, staan we voor elkaar klaar. Samen zorgen wij ervoor dat er veel werk wordt verzet, want het is druk bij ons op de afdeling. Ondanks de drukte stellen wij een goede dienstverlening richting onze klanten als prioriteit.

Onze organisatie
Directie Veiligheid werkt samen met partners aan een veilige stad om in te wonen en in te werken. Gebeurtenissen in de wereld en dichter bij huis hebben effect op Rotterdam. Het is belangrijk om deze effecten op tijd te zien en aan te pakken. Dit betekent luisteren naar Rotterdammers en aanwezig zijn in wijken. Zo houden collega’s binnen Directie Veiligheid zich o.a. bezig met georganiseerde misdaad (ondermijning), jeugdcriminaliteit, veilige wijken, digitale veiligheid en polarisatie, extremisme en radicalisering. Ook verstrekken we vergunningen, kunnen we op last van de burgemeester panden sluiten en zorgen we ervoor dat allerlei evenementen in de stad veilig verlopen.

Omschrijving kandidaat

Door jouw positieve houding weet jij de juiste verbindingen te leggen met interne betrokkenen en externe partners. Je bent een stevig persoon die prioriteiten weet te stellen en overzicht bewaakt. Je kan goed samenwerken en hebt gevoel bij politieke en bestuurlijke verhoudingen. Verder ben je resultaat- en klantgericht en ben je communicatief vaardig in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Functie eisen

• Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding in het veiligheidsdomein;
• Je hebt kennis van en ervaring met het toepassen van de geldende wetten en regels zoals de Algemene Plaatselijke Verordening Rotterdam, de Drank- en Horecawet, Wet op de Kansspelen en beleidslijnen (horecabeleid, coffeeshopbeleid, prostitutiebeleid) is een must;
• De kandidaat is in staat om een VOG-P aan te vragen (dit is in plaats van 11, 12, 13 zoals in Mercell om wordt verzocht).

Wensen
• Je hebt kennis van en ervaring hebt met het werken in de zaaksystemen PowerGenetics en e-suite;
• Je hebt ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente met minimaal 300.000 inwoners.

Extra info

  • Werklocatie: Thuiswerkbeleid: Timmerhuis
  • In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor vergaderingen en digitale ontmoetingen wordt MS Teams gebruikt. Fysieke aanwezigheid is mogelijk en afhankelijk van de afspraken, deze vinden voornamelijk plaats op bovengenoemde locatie.
  • Startdatum: 16 november 2024
  • Uren per week: 36
  • Duur opdracht: 12 maanden
  • Verlengingsopties: 2 x 6 maanden
  • Data voor verificatiegesprek: Week … op locatie (Timmerhuis)

Locatie

Rotterdam

Publicatiedatum

17.10.2024

Publicatie eindigt

22.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!