Bestuursassistent wethouder gemeente Arnhem

Nieuw

Functie omschrijving

Als bestuursassistent werk je nauw samen met een wethouder van de gemeente Arnhem. Dit doe je in een enthousiast team van collega’s op de afdeling bestuursondersteuning. In deze rol ben jij van grote waarde voor onze organisatie. Je werkt op het snijvlak van bestuur, burger en organisatie in een boeiende omgeving met een groot afbreukrisico.

Het bestuurssecretariaat is onderdeel van de afdeling bestuursondersteuning en communicatie. Een enthousiaste en betrokken groep van 6 collega's verzorgt hier de dagelijkse ondersteuning van de wethouders.

Werkzaamheden

Als bestuursassistent ondersteun jij één van de wethouders. Waarmee? Met alles! Dat maakt het werk uitdagend en afwisselend. De ondersteuning gaat verder dan de traditionele taken als agendabeheer, post, mailverkeer en telefoon. Je bent steun en toeverlaat van de wethouder en bent de spin in het web voor allerlei (facilitaire) zaken.


Je hebt veel contact met collega’s uit de organisatie en van de griffie. Daarnaast ben je 1e aanspreekpunt voor externe partijen. Je weet wat er speelt, zowel in de organisatie als in de stad zodat je de juiste informatie voorhanden hebt en betrokken bent bij de onderwerpen die spelen.
In deze functie handel je zoveel mogelijk zelfstandig zaken af. Dat betekent dat je een goede inschatting kunt maken van prioriteiten, weet wanneer je vragen in de organisatie uit moet zetten en onder alle omstandigheden het overzicht houdt.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 4 november tot en met 31 januari voor 36 uur per week.
  • Opleiding (minimale opleiding): MBO+/ HBO werk- en denkniveau;
  • Gevraagde werkervaring: Aantoonbare relevante werkervaring als bestuurssecretaris, managementassistent of personal assistant.
  • Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: Jij kan snel schakelen en werkt gestructureerd. Je kunt een breed scala aan werkzaamheden overzien, prioriteiten stellen en gaat voor een goed werkresultaat. Werkdagen verlopen niet vaak zoals je vooraf had gepland, daarmee wordt er een beroep gedaan op jouw flexibiliteit en collegialiteit. Je weet om te gaan met tegengestelde belangen. Deze rol kun je het beste uitvoeren met affiniteit met een politiek-bestuurlijke werkomgeving. Bovenal ben jij discreet en staat integriteit bij jou hoog in het vaandel.
  • Je bent beschikbaar om fysiek aanwezig te zijn op het Stadhuis. Het bestuurssecretariaat staat dicht bij de wethouders en er is dus altijd bezetting op het secretariaat nodig.

Wensen

  • Opleiding (minimale opleiding): Een afgeronde opleiding of vakgerichte cursussen gevolgd zoals officemanager of managementassistent.
  • Minimale werkervaring: Je hebt werkervaring opgedaan in een politiek/bestuurlijke omgeving.
  • Minimale werkervaring: Je hebt minimaal 2 jaar relevante werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je ben digitaal vaardig en kunt snel schakelen met systemen zoals teams, office e.d.

Extra info

  • Standplaats: Arnhem
  • Startdatum: 04-11-2024
  • Einddatum: 31-01-2025
  • Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 3 november 2025
  • Uren per week: 36

Beschikbaar voor een fysiek gesprek op dinsdag 29 oktober.

Locatie

Arnhem

Publicatiedatum

16.10.2024

Publicatie eindigt

25.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!