Projectleider team Infrabeheer

Nieuw

Werkzaamheden

Als projectleider houd je je bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Integrale projecten voor reconstructies en of ruimtelijke aanpassingen in de openbare ruimte opzetten en uitvoeren. Hierbij samenwerken met de beheerders van groen, verhardingen, kunstwerken, riolering, straatmeubilair en wijkcoördinatie.
  • Werkzaamheden verrichten om projecten te sturen op het gebied van geld, organisatie, kwaliteit, informatie en tijd (GOKIT). Binnen deze aspecten vallen o.a. tevens het sturen op communicatie en risico’s.
  • Het maken van bindende afspraken, afstemmen van activiteiten, presenteren van resultaten en het communiceren met externe contacten als adviseurs, aannemers en bewoners.
    Het regelmatig terugkoppelen van de voortgang en tussentijdse resultaten.
  • Het (laten) maken, controleren en verbeteren van tekeningen, van schetsontwerp en voorlopig ontwerp tot uitvoeringstekening. Het raadplegen van interne adviseurs/beheerders en participatie van externe betrokkenen (meestal bewoners)
  • Ramingen van projecten en (project)planningen maken.
  • Het (laten) opstellen van inkoopdocumenten in samenwerking met de inkoopadviseur.
  • Inhoudelijke begeleiding van de aanbesteding van werken.
  • Overleggen met en informeren van bewoners en bedrijven over projecten.
  • Directie voeren op onder handen zijnde werken; signaleren van tekortkomingen en afwijkingen; rapporteren over meer- en minderwerk.
  • Voeren bestekadministratie RAW en betaalbaar stellen van betalingen; toezien op tijdige leveringen en controle op revisiegegevens e.d.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Het team Infrabeheer (IB) zorgt o.a. voor de voorbereiding en doorontwikkeling van het beheer en onderhoud van de openbare ruimte: boven- en ondergrondse infrastructuur, speelvoorzieningen, straatmeubilair, civiele kunstwerken, alsmede de beleidsmatige aspecten hiervan.

Het team bestaat uit 25 betrokken vaste medewerkers (aangevuld met enkele inhuurkrachten), waaronder: projectleiders, werkvoorbereiders, toezichthouders, beleidsmedewerkers en wijkcoördinatoren.

Omschrijving kandidaat

Je bent een initiatiefrijk persoon die mensen weet te stimuleren, motiveren en met argumenten weet te overtuigen. Je beschikt over goede sociale vaardigheden, bent stressbestendig, hebt gevoel voor tact en een flexibele werkinstelling en stuurt nadrukkelijk op de vastgestelde planning. Je legt gemakkelijk contact binnen en buiten de organisatie en je bent een goede onderhandelaar. Je weet je makkelijk te bewegen binnen een ambtelijk-bestuurlijke organisatie waarin projectmatig werken voorop staat. Jouw optreden kenmerkt zich door slagvaardigheid en helderheid in presentatie.

Wij zoeken naar een enthousiaste medewerker die affiniteit heeft met het beheer in de openbare ruimte in de volle breedte. Je hebt interesse in techniek en bent in staat zelfstandig en oplossingsgericht te werken. Je bent communicatief vaardig, in een pittig gesprek met een bewoner of een aannemer laat je je niet uit het veld slaan.

In de functie ligt het accent op voorbereidende werkzaamheden, maar een deel van je taken heeft te maken met de uitvoering. Thuiswerken is mogelijk maar we verwachten dat je gemiddeld minimaal 50% van de tijd in het gemeentehuis werkt vanwege de verbinding met je collega’s en de omgeving. Je hebt een afgeronde HBO opleiding, richting Civiele Techniek. Met software als Word, Excel, CAD en IBIS bestek administratie ben je bekend en vaardig.

Functie eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider;

Wensen: (weging, totaal 100 punten):

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Projectleider Openbare ruimte; (30 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met de reconstructie en groot onderhoud van riolering en wegen; (25 punten)
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van Civiele Techniek; (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie; (15 punten)

Competenties

  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Analytisch en probleemoplossend vermogen;
  • Aantoonbare affiniteit met beheer openbare ruimte;
  • Slagvaardig;
  • Politieke sensitiviteit.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-11-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 32-36 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr; in overleg
Is hybride werken mogelijk: ja, in overleg en maximaal 50% van de tijd


De gesprekken zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Houten

Publicatiedatum

15.10.2024

Publicatie eindigt

18.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!