Senior strategisch adviseur/beleidsmedewerker informatievoorziening

Nieuw

Functie omschrijving

Wij zoeken een ervaren strategisch adviseur informatievoorziening die een stevige bijdrage levert aan de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening binnen de gemeente Zeist. Je bent op de hoogte van de verplichtingen die vanuit Europa en het digital decade programma op ons af komen. Kent de nationale ontwikkeling zoals common ground en de digitale agenda 2024 van de VNG en weet als geen ander de ontwikkelingen te duiden en verbinding te leggen tussen deze ontwikkelingen om daar vervolgens samenhang in te brengen. Jou focus ligt op bestuur, beleid, regionale samenwerking, externe ontwikkelingen en informatieveiligheid & gegevensbescherming. Vanuit onze I visie methodiek en onderliggende specifieke visies op inhoudelijke informatiekundige thema’s weet jij de vertaling te maken naar nieuwe ontwikkelingen en wat daar voor nodig is.

Je bent als strategische adviseur informatievoorziening een krachtige en enthousiaste trekker die ons verder helpt in de digitale transformatie waarin we als organisatie zitten. Je fungeert daarbij als sparringpartner, adviseur, beleidsmaker, trekker en verbinding op diverse I thema’s. Specifiek op thema’s als informatieveiligheid en gegevensbescherming heb jij een heldere visie en kan daarin goed schakelen met onze CISO, en functionaris gegevensbescherming, maar ook met meer uitvoerende medewerkers. Tot slot heb je een cruciale adviserende rol bij grote strategische projecten en ben jij op informatiekundig vlak samen met CIO ook de schakel tussen organisatie, bestuur en raad.

De opdrachtgever(s)

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team informatievoorziening
Je wordt onderdeel van het team informatievoorziening. Het team informatievoorziening is een groot team bestaande uit circa 50 medewerkers. Als strategisch adviseur informatievoorziening kom je te vallen onder het onderdeel CIO office. Je werkt in dit team samen met de twee andere strategisch adviseurs waarvan één focus heeft op architectuur, techniek en innovatie en de ander (vacature) strategisch adviseur focus heeft op informatiemanagement, gegevensbeheer en datagedreven werken. Jou focus ligt op de relatie met het bestuur, beleid, regionale samenwerking, externe ontwikkelingen en informatieveiligheid en gegevensbescherming. Vanuit deze rol adviseer jij op strategisch informatievoorzieningsvlak het management team IV bestaande uit de CIO, portfoliomanager, IT beheermanager en informatiemanager en daarnaast vanzelfsprekend de organisatie, directie en bestuur.

Functie eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een advies- of management functie op strategisch niveau op Informatie Voorziening gerelateerd vlak;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met onderwerpen informatieveiligheid en gegevensbescherming;

Wensen: (weging totaal 100 punten)

  • Aantoonbaar werkervaring met het opstellen van beleid (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met BIO, NIS2, AVG wetgeving (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met werken binnen een gemeente in een advies- of management functie op IV gerelateerd vlak (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingstrajecten (10 punten);
  • Aantoonbaar beschikbaar en bereid maandag en dinsdag naar Zeist te komen (10 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 (5 punten);
  • Voor 24 uur per week beschikbaar (5 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden; Zowel mondeling als schriftelijk
  • Analytisch
  • Pragmatisch
  • Proactief
  • Verbindend
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-05-2025
Optie tot verlengen: 2 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 16-24 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk: ja


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024, van 10:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Zeist

Publicatiedatum

15.10.2024

Publicatie eindigt

18.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!