Teammanager Organisatie en Communicatie

Nieuw

Functie omschrijving

Als teammanager organisatie & communicatie neem je tijdelijk de rol over van een teammanager die in de afgelopen jaren goede basis heeft gelegd, waarop jij verder kunt bouwen. We werken vanuit een koers, waarop we graag verder borduren. We vragen van jou niet om een koers/visie te ontwikkelen, maar we laten ons wel graag inspireren door jou. Het team bestaat uit ca. 25 collega's en in de gehele organsitatie werken ca. 600 collega's.

In het team spelen vraagstukken op gebied van HR en communicatie en de professionals uit het team zijn veelal uitstekend in staat om opgaven en uitdagingen zelfstandig op te pakken. Echter, er zullen uitdagingen voorbij komen waarin jij als manager moet sturen, coachen en adviseren. Je geeft leiding aan een divers team dat functioneert op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. Als manager ben je sparringpartner en adviseur van directie en de linking pin tussen directie/bestuur en het team. Hierbij bevorder je de samenwerking van vier clusters in het team en samenwerking met andere teams. In zowel team

Als manager ben je vanzelfsprekend verantwoordelijk voor de mensen in het team wat betreft formatie, contracten, verzuim en (jaar)gesprekken.

Werkzaamheden

  • Verantwoordelijk voor formatie, budget en contracten;
  • verzuimbegeleiding;
  • (jaar/beoordelings) gesprekken;
  • inspireren van medewerkers;
  • sturen, coachen en adviseren;
  • sparringpartner en adviseur van directie en de linking pin tussen directie/bestuur en het team;
  • bevordert de samenwerking van vier clusters in het team en samenwerking met andere teams.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 1-12-2024 tot en met 31-5-2025 voor 30 - 36 uur per week.
  • Meer jaren en recente en relevante leidinggevende werkervaring aan hoogopgeleide professionals.
  • Leidinggevende ervaring in een relatief grote/vergelijkbare organisatie met een team van 20+ collega's.
  • Aantoonbaar wo werk- en denkniveau.

Wensen

  • Leidinggevende ervaring bij een politiek bestuurlijke organisatie, zoals een gemeente.
  • Ervaring met werken in/met HR team(s) en/of communicatie team(s).

Competenties

  • Coachende stijl van leidinggeven;
  • mensgericht;
  • verbinder;
  • stimuleren van samenwerking;
  • overzicht behouden;
  • adviseren;
  • inspireren;
  • sensitief.

Extra info

  • Standplaats: Drachten
  • Startdatum: 01-12-2024
  • Einddatum: 31-05-2025
  • Optie tot verlenging: Ja
  • Uren per week: 30 - 36

Locatie

Drachten

Publicatiedatum

14.10.2024

Publicatie eindigt

21.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!