Ambtelijk secretaris OR

Nieuw

Functie omschrijving

De Ondernemingsraad telt 15 zetels. De organisatie in is ontwikkeling. Dat brengt veranderingen met zich mee waarin de OR een belangrijke rol speelt. De bevoegdheden, rechten en plichten van de OR staan beschreven in de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) en in de cao-Provincies.

Als Ambtelijk Secretaris OR ondersteun en adviseer je de OR bij al haar activiteiten: beleidsmatig, organisatorisch en secretarieel.

Je bewaakt de naleving van wetten, procedures en afspraken betreffende medezeggenschap, uitvoering cao en arbeidsvoorwaarden. Je bereidt de door de OR uit te brengen adviezen, instemmingszaken en initiatiefvoorstellen voor en rond het proces samen met de OR af. Je stelt een jaarplan op en draagt zorg voor berichtgeving en archivering.

Werkzaamheden

  • Je bent een verbinder en werkt aan de versterking van de OR als team;
  • Je werkt samen met de ondersteuners van de bestuurder, waarbij de kwaliteit van de medezeggenschap uitgangspunt vormt;
  • Vanuit de professionele kennis draag je bij aan de kwaliteit van het OR-werk;
  • Je hebt gevoel voor communicatie. Je zorgt ervoor dat er regelmatig berichten over het OR-werk worden gepubliceerd;
  • Samen met je collega medewerker ambtelijk secretariaat verzorg je zelfstandig de inkomende en uitgaande correspondentie en externe berichtgeving;
  • Voor het jaarverslag verzorg je de redactie, de uitvoering en de verspreiding.
  • Je beheert het budget van de OR;
  • Je legt tijdig verslag van OR-, overleg- en commissievergaderingen;
  • Je organiseert (bij)scholing van OR-leden, de verkiezingen en bent het aanspreekpunt van de OR, binnen de organisatie, met bonden, andere provincies en externe organisaties.

De opdrachtgever(s)

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Functie eisen

  • Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris;
  • Aantoonbare werkervaring met Wet op de Ondernemingsraden, arbeidsrecht, Arbowet, CAO;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Een afgeronde relevante opleiding op tenminste hbo-niveau èn ervaring in een soortgelijke functie. Als je één of meerdere leergangen ambtelijk secretaris gevolgd hebt is dit een pré; (30 punten);
  • Een afgeronde juridische opleiding (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als ambtelijk secretaris van medezeggenschap (40 punten);
  • Afgeronde aanvullende opleiding op het gebied van ambtelijk secretaris (10 punten).

Competenties

  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift en je bent bekend met voorkomende office-pakketten;
  • Goede redactionele en communicatieve vaardigheden;
  • Sterk in plannen en organiseren (van zowel eigen werk als sturen op het werk van andere;
  • Accuraat, pragmatisch, proactief, zelfstandig, flexibel;
  • In staat om taken binnen gestelde tijdslijnen af te ronden;
  • Sterk gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
  • Interesse in politieke en maatschappelijke ontwikkelingen.
  • Een zelfstandige, analytische, stressbestendige en onafhankelijke houding;
  • Sociale vaardigheden zoals initiëren, tact, inlevend en probleemoplossend vermogen en je kan omgaan met tegengestelde belangen en vertrouwelijke informatie.
  • Respect en waardering voor de ander, gericht op een goede relatie met alle partijen waarmee de OR zijn werk doet.

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 01-05-2025
Optie tot verlengen: Mogelijk, maar nog niet bekend
Aantal uur per week: 28-30 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee


De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 oktober 2024 in de middag. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

14.10.2024

Publicatie eindigt

20.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!