Projectleider/adviseur Burgerzaken

Nieuw

Functie omschrijving

  • Het opnieuw inrichten van de werkprocessen van team Gemeentewinkel in voorbereiding op een nieuw systeem, gericht op procesoptimalisatie en efficiënt werken.
  • Begeleiden van de invoering van het nieuwe systeem.
  • Begeleiden van het team bij de invoering van het nieuwe systeem, terwijl de ‘winkel open blijft’.
  • Adviseren over organisatorische keuzes die samenhangen met het vertrek van de senior medewerker, de nieuwe processen en het nieuwe systeem.

De opdrachtgever(s)

Organisatie
Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken.

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

Functie eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider bij een gemeente.
  • Aantoonbare kennis van werkprocessen in de back- en frontoffice op het gebied van Burgerzaken.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het verbeteren van werkprocessen in de afgelopen 5 jaar.
  • Aantoonbare werkervaring met het invoeren/implementeren van een nieuw systeem.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente (40 punten).
  • Aantoonbare werkervaring binnen de afdeling Burgerzaken van de gemeente (30 punten).
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 (15 punten).

Competenties

- Coachend leidinggeven;
- Resultaatgericht;
- Daadkrachtig;
- Analytisch denken en formuleren;
- Mensgericht.

Extra info

Opties verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Uren per week: 16-20 uur

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: nee.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 23 oktober 2024 van 9:30 uur tot 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Bilthoven

Publicatiedatum

12.10.2024

Publicatie eindigt

16.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!