Informatieadviseur Gemeentelijk Vastgoed.

Nieuw

Functie omschrijving

In de functie van informatiespecialist technisch tekenwerk/BIM bij de directie Gemeentelijk Vastgoed draag je zorg voor het beheren van 2D-gebouwtekeningen en BIM-modellen.

Gemeentelijk Vastgoed stapt over naar een beter beheersysteem van de technische tekeningen. Daarnaast wordt BIM steeds vaker ingezet voor de gemeentelijke panden. Jij helpt in jouw rol bij deze overstap.

De stad ziet zich geconfronteerd met meerdere nieuwe grote en ingrijpende opgaven zoals de energietransitie, klimaatadaptatie, circulariteit, mobiliteit, biodiversiteit en digitalisering. We zijn daarom op zoek naar een informatiespecialist die zich herkend in deze integrale aanpak. Er wordt binnen het cluster Ruimte en Economie volop ingezet op innovatie. Omdat we zowel 2D tekeningen als BIM modellen beheren zoeken we een informatiespecialist die naast 2D tekenapplicaties zoals Autocad en/of Microstation ook kennis heeft van het BIM proces en BIM-modellen. Samen met jouw collega’s werk je aan innovatie en doorontwikkeling van het ontwerp- en tekenwerk.

Werkzaamheden

  • Je zorgt er voor dat alle collega’s en externe partijen eenvoudig over tekeningen en panddata kunnen beschikken;
  • Je zorgt voor een adequate afhandeling van tekeningen die ingeleverd/aangeleverd zijn bij het loket;
  • Je onderhoudt contacten met collega’s, architecten en leveranciers;
  • De collega’s van Gemeentelijk Vastgoed kunnen bij jou terecht voor vragen en hulp;
  • Je toetst tekeningen en modellen op kwaliteit;
  • Je verricht kwaliteitschecks op basis van de BIM-requirements en clash controles;
  • Je wisselt modellen uit met de andere ontwerpteamleden;
  • Met je directe collega’s bespreek je ideeën om het proces te verbeteren.

De opdrachtgever(s)

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De directie Gemeentelijk Vastgoed exploiteert en beheert de gebouwenvoorraad van de gemeente. Wij huisvesten allerlei maatschappelijke organisaties in markante gebouwen. Dit zijn bijvoorbeeld de Stadsschouwburg en de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA), maar ook op kleinere schaal zoals een huis van de wijk, jongerencentra, kinderopvang, kunst, sport of volkstuinparken of ligplaatsen en havens. We streven naar een optimale vastgoedportefeuille zodat wij met betaalbare huisvesting van maatschappelijke voorzieningen bijdragen aan belangrijke gemeentelijke doelen. We zorgen ook voorde kantoorgebouwen voor de gemeentelijke organisatie zelf en voor de werflocaties voor het beheer van de stad en de inzamelingslocaties van afval. Daarnaast huisvesten wij ook commerciële huurders zoals horeca, restaurants, winkels en kantoren. De totale portefeuille betreft bijna 800 gebouwen met circa 1.200 huurders. Tevens beheren we nog ongeveer 2.000 terreinen. Gemeentelijk Vastgoed is verantwoordelijk voor de exploitatie, het beheer, het onderhoud én de verduurzaming van deze portefeuille.

Om de hoofdprocessen binnen de directie Gemeentelijk Vastgoed efficiënt en effectief te kunnen laten functioneren, faciliteert het team Vastgoedondersteuning de volledige directie Gemeentelijk Vastgoed door de administratie te beheren en algemene organisatorische ondersteuning te bieden.

Functie eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal een hbo diploma.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het ordenen, verwerken en beheren van technische tekeningen, BIM modellen en panddata.
  • De aangeboden kandidaat beschikt over een mobiele telefoon en laptop (met USB-C).
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol als Tekenaar/modelleur.
  • De aangeboden kandidaat heeft affiniteit met circulair bouwen, materialenpaspoorten.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Revit, Construction Cloud en andere Autodesk applicatie.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken met CADsoftware (AutoCad, Microstation).
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis van en ervaring met archiefrichtlijnen en relevante wetgeving informatiebeheer.
  • De aangeboden kandidaat heeft praktijkervaring met informatiemanagement bij diverse projectmanagementmethodes zoals IPM, Prince2 of AgilePM.

Extra info

• Startdatum: 02-12-2024
• Einddatum: 01-12-2025
• Werklocatie: Weesperplein, 8, 1018XA, AMSTERDAM
• Aantal uren per week: 32-36
• Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

12.10.2024

Publicatie eindigt

15.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!