Projectleider/beheerder ondergrondse containers

Nieuw

Functie omschrijving

Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar een professional die kan ondersteunen bij het grondstoffenbeheer, specifiek gericht op afvalinzameling. De focus van de opdracht ligt op het coördineren van trajecten rondom inzamelmiddelen, zoals ondergrondse en bovengrondse containers. Dit omvat het bepalen van potentiële locaties voor inzamelmiddelen op basis van gemeentelijke richtlijnen en in overleg met interne collega’s en de inzamelaar (RMN). Daarnaast is het belangrijk om huishoudens in kaart te brengen in combinatie met de loopafstanden naar inzamelpunten, zodat optimale inzamellocaties kunnen worden vastgesteld. Op basis hiervan wordt een ontwerp voor een locatieplan opgesteld, dat in samenwerking met de communicatieafdeling wordt afgestemd om de informatie duidelijk naar inwoners en media te communiceren.

Verder moet er inzicht worden verkregen in de huidige situatie van inzamelmiddelen in de gemeente Baarn, waarbij indien nodig aanpassingen worden voorgesteld die in lijn zijn met het huidige afvalbeleid. Ook is het van belang om de communicatie met inwoners goed af te stemmen en hen te informeren over geplande wijzigingen of verbeteringen in de afvalinzameling. Daarnaast kunnen aanvullende taken zoals het analyseren van gegevens over afvalscheiding (restafval, PMD, GFT etc.) aan bod komen, met als doel verbetervoorstellen te doen voor de uitbreiding of aanpassing van inzamellocaties. De functie omvat ook het ondersteunen bij de implementatie van nieuwe inzamelmethoden, zoals het begeleiden van de communicatie met inwoners bij het invoeren van bijvoorbeeld betaalde grofvuilinzameling of een tariefstructuur voor containerwisselingen. Ook het afhandelen van meldingen en klachten omtrent inzamelmiddelen valt binnen deze opdracht, waarbij operationele klachten, zoals niet-geleegde containers, buiten beschouwing worden gelaten. Tot slot is het belangrijk om toezicht te houden op de naleving van het gemeentelijk afvalbeleid, de prestaties van het inzamelsysteem te monitoren en rapportages op te stellen voor intern gebruik.

De opdrachtgever(s)

Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Functie eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van overzichten en rapportages;
  • Aantoonbare werkervaring met contact met klantcontact/inwonerscontact en participatie;

Wensen: (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare werkervaring in de afval- & milieubranche of in combinatie bij een gemeente op dit vakgebied (25 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in verkeerskunde, civiele techniek, of een gerelateerd vakgebied (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in samenwerking en afstemming met (onder)aannemers, andere stakeholders, inwoners e.d.(20 punten);
  • Aantoonbare kennis van contractafspraken met aannemers en leveranciers (15 punten).
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van afval (10 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar voor 16 uur per week (5 punten);
  • Uiterlijk per 11 november 2024 beschikbaar (5 punten).

Competenties

  • Samenwerken
  • Communicatief vaardig
  • Plannen en organiseren
  • Resultaatgericht
  • Flexibel
  • Probleemoplossend vermogen

Extra info

Startdatum: Z.S.M.
Einddatum: 11-05-2025
Optie tot verlengen: 1 maal 6 maand(en)
Aantal uur per week: 16 uur
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg).


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 21 en 28 oktober. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Locatie

Baarn

Publicatiedatum

12.10.2024

Publicatie eindigt

16.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!