Senior casemanager Omgevingswet bouw

Nieuw

Functie omschrijving

  • Je adviseert particulieren en bedrijven op het gebied van vergunningverlening Omgevingswet.
  • Je adviseert over het toekennen van beschikkingen.
  • Je doorloopt ontheffingsprocedures.
  • Je coördineert het vergunningsproces binnen de geldende termijnen.
  • Je behandelt verzoeken in het kader van de Omgevingswet (Omgevingsvergunningen bouw gerelateerd) van ingediend verzoek tot en met het opstellen van het besluit, inclusief technische toetsing en omgevingsplantoets.
  • Je treedt op als casemanager.
  • Je stelt memo's op voor de bestuurder (wethouder) in politiek-bestuurlijk gevoelige dossiers.

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden van klantcontacten, waaronder ook ketenpartners zoals de Omgevingsdienst en andere externe partijen.
  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van eigen werkzaamheden.
  • Je bent verantwoordelijk voor het tijdig en volledig inwinnen van benodigde adviezen en beoordelingen m.b.t. ingediende verzoeken en draagt zorg voor de totstandkoming van een integraal advies op grond waarvan het verzoek kan worden afgehandeld.

Functie eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 30 juni 2025 voor 36 uur per week.
  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring als casemanager/ vergunningverlener bouw en stelt in die rol zelf correspondentie en beschikkingen op.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het vergunnen van meer complexere bouwwerken waaronder in ieder geval woningen, appartementencomplexen, bedrijfshallen.
  • De kandidaat heeft niet langer dan 6 maanden geleden in dienst of via een detacheringsconstructie gewerkt bij een middelgrote gemeente van tussen de 40.000 en 50.000 inwoners of groter en kent zodoende de werkwijze die hoort bij een gemeente van deze omvang.
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding en heeft de opleiding ABW 1 succesvol afgerond.

Wensen

  • De kandidaat is direct inzetbaar omdat hij/zijn recent heeft gewerkt met RXMission.
  • Niet langer dan 6 maanden geleden gewerkt met RXMission.
  • Niet langer dan 12 maanden geleden gewerkt met RXmission.

Competenties

Waar de kandidaat in het interview op worden getoetst zijn:

  • Resultaatgerichtheid
  • Uitdrukkingsvermogen/ transparante wijze van communiceren
  • Analytisch vermogen
  • Overtuigingskracht
  • Nauwgezet in het vastleggen van informatie
  • Kunnen begeleiden van junior en medior casemanagers in ‘zwaardere’/ meer complexe dossiers, het is daarom belangrijk dat kandidaat bereid is om tenminste 2 werkdagen op kantoor aanwezig te zijn.
  • Mate waarin kandidaat zich snel de werkwijze van de gemeente Rheden eigen kan maken

Extra info

  • Standplaats: Velp
  • Startdatum: 01-01-2025
  • Einddatum: 30-06-2025
  • Optie tot verlenging: 6 maanden
  • Uren per week: 36

Locatie

De Steeg

Publicatiedatum

10.10.2024

Publicatie eindigt

18.10.2024

Contactpersoon

Bruijn

Van loondienst naar zelfstandiger?

Ben je nog in vaste dienst, maar je wilt als zzp' er voor jezelf beginnen? Spannende beslissing! Wij helpen je graag bij de overstap van een vaste baan naar een zzp, freelance, interim of detachering opdracht!